• kaksinmutyksin

Kan ni sova?!?

Hej ni alla snart blivande mammor! Är i vecka 38 och blir galen för kan ej sova om nätterna! Är uppe och kissar flera gånger plus att jag sover väl högst 3 timmar sen vaknar jag och är typ pigg. Sen är jag väldigt trött om dagarna! (Med alla krämpor som finns). Är ni också uppe om nätterna?

• Svar på tråden Kan ni sova?!?
  • Erika 146

Är i v34 och sover sådär.. Är uppe iaf två ggr på toa och sista gången (kl 4-4.30) blir jag dels lite pigg, dela vaknar bebis och håller igång länge sen hinner jag inte komma till ro och somna för sambons klocka ringer strax innan kl 6 och strax efter vaknar dottern. ... Det säger men försöker vila på dagen när dottern sover middag.

• zemer

Är också i v.38 och sover så där. Kissar ett par gånger per natt och vaknar några gånger av att det gör ont när jag vänder mig. Men har oftast ganska lätt att somna om som tur är. Sen vaknar dottern vid 07.

• Tonensu

V35+4. Somnar en stund sen vaknar jag på natten och är vaken några timmar. Sen somnar jag om igen. Försöker sova en stund på dagen pga att jag inte sover på natten riktigt men det går inte alltid. Är ju ömt att ligga och svårt att hitta bekväm sovställning.

• Mijjan

Vecka 40 idag och sover bra! Vaknar för kisspaus ett par gånger per natt och kan sova nästan hur som utom just på mage. Antar jag har väldig tur... Därmed inte sagt att jag inte är trött :-P försöker sova middag varje dag ifall bebisen ska komma på natten men även om jag älskar att sova middag är det svårare nu

• IMHO

Är i v 41. En del besvärliga nätter då jag vaknar av kissenödighet, ledvärk i fingrarna eller förvärkar. Ledvärk har jag haft en dryg vecka. Andra nätter kan vara helt lugna. Så länge typ var tredje natt är lugn så klarar jag mig och sömn på dagen har jag möjlighet till när natten varit kass.

Just idag vaknade jag utvilad, så hoppas det börjar idag. 40+4. Vissa morgnar har jag vaknat (eller vakat) som ett vrak och kännt att jag aldrig skulle orka en förlossning i det skicket.

• Damdis
    Är i vecka 39 nu och vissa nätter är förfärliga, går på toaletten 1-2 ggr vilket är standard vanligtvis också så inga klagomål där men vaknar ändå av oklara anledningar. Det spänner och ömmar i magen, är varm om nätterna och det är svårt att hitta en bekväm sovställning samt ledvärk i fingrarna. Så allmänt obekväm är väl min orsak till den dåliga sömnen Obestämd de senaste dagarna har jag dock haft halsbrännan from hell. Vaknade vid 03 i förrgår och det var verkligen omöjligt att somna om för det gjorde så ont så det var bara att gå upp Skrattande jobbar inte längre så känns ändå ok. En del nätter har jag sovit så dåligt att jag har känt mig dödssjuk på dagen och tänkt att de får ta och söva mig om det skulle sätta igång nu.
  • kaksinmutyksin

Vi har inte länge kvar så man borde uthärda men när man har en dålig dag så känns allt hopplöst! Vissa dagar gråter jag och känner att jag orkar inte mer och andra dagar kan man tom tvätta lite bebis kläder (små sysslor kan jag göra utan att få väldigt ont).

• SmultronSöt

Jupp jag är vaken... sov 3 1/2 timme igår natt och lyckades nästan sova hela 5 inatt. Jobbar fortfarande heltid så trött på dagarna är bara förnamnet!

Svar på tråden Kan ni sova?!?