Reportage - Kvinnovåld
Hej alla!
Jag har börjat ett projekt i samband med Nyhetsbyrån (projekt i samband med JMK, Konsthall och streetgäris). Projekten handlar om att få fram alla kvinnors röster, de kvinnor som varit utsatta för våld i nära relation. Meningen med projektet är att få en bild av konsekvensen av våldet, hur kvinnan påverkas efter händelsen. Det handlar just om det vardagliga livet, hur det ändras efter, hur kvinnan ser på relationen efter. Jag vill gräva i ämnet för att belysa problemet att det är mer än bara händelsen i sig, utan även livet efter . Att stödet är en oerhört stor del i rehabiliteringen att få kvinnan känna sig trygg igen.
Det jag nu behöver är era historier, ni kvinnor som vart med om våld och känner att ni vill berätta. Inte bara om självaste händelsen och hur vardagen ser ut idag, även om stödet från kvinnojourer, polisernas bemötande, anhörigas stöd etc. Självklart har jag respekt för känslig information och att ni får vara anonyma. I samband med berättelsen så istället för ett fotografi så illustrerar jag varje person utifrån deras berättelse. självklart få alla se det slutgiltiga för att sedan godkänna för publicering. Målet är att alla illustrationer ska sedan ställas ut men först och främst publiceras detta som ett reportage.
Maila mig om ni har en historia eller dela detta om ni vet någon som bär på en historia så ser vi hur vi går vidare och möjligt boka intervju!
(Ni behöver ej känna att ni måste träffa mig för intervju, ni kan välja skype eller annat medel om ni vill men jag vill gärna kunna träffa några på intervju som känner att de vill/kan)
Med varma hälsningar
Rosanna Sandberg
mail: rosy.sandberg@gmail.com