Hej! Jag gjorde ett försök till MKP och senare ett FVP ipå östra för ungefär ett år sedan, pga att ett KUB som visade på 1/140 pga av en bred nackspalt, den va på 3,6mm. Just nu sover min fullt friska dotter på 5 månader bredvid mig :) så allt gick toppen. Vi försökte först göra MKP men läkaren ville inte genomföra det för moderkakan var lite för tunn, fick sedan vänta ett par veckor på att göra FVP. Den läkaren ringde oss redan nästa dag och meddelade att allt såg normalt ut på snabbtestet, sedan gjordes även en analys på alla kromosomer, vilket tog ett par veckor, plus utökat rutinultraljud av läkaren, plus extra ultraljud på hjärtat av en barnkardiolog. Extra UL berodde på att det var just nackspalten som var över 3.5mm. Puh, många veckor innan det var över, i slutändan tror jag det handlade om en felmätning av nackspalten, det var svårmätt och lillan låg inte still. Har inte så högt förtroende för KUB längre om jag ska vara ärlig. Efter FVP mådde jag fint, inget obehag och jag upplevde alla vi kom i kontakt med som oerhört proffsiga och kunniga, och läkaren sa att missfallsrisken efter ett prov är mer en felmarginal, han hade aldrig varit med om ett missfall efter ett test under alla sina år. Hoppas allt går vägen för er och 1/170 är ju egentligen inte så dåliga siffror :)