• ssa123

hur organisera upp tvättstugan?

Har en rätt stor tvättstuga men då två av väggarna har dörrar är den ändå svårinredd.

I dagsläget fylls hela ena långsidan av torkskåp värmepanna tvättmaskin/tumlare tvättho. Kortsidan har en arbetsbänk hela vägen med två underskåp samt tvättkorgar under.

Med tre barn blir det en del tvätt som jag dessutom sällan hinner få ut i garderoberna. Detta resulterar i att bänken ständigt svämmar över av ren tvätt i högar.

Blir galen på detta. Hur har ni andra organiserat runt tvätt och i tvättstugan??

Alla tips mottages tacksamt

• Svar på tråden hur organisera upp tvättstugan?
  • SupersurasunkSara

Trådbackar i stativ. Alla familjemedlemmar får en egen, eller två korgar där ren tvätt läggs direkt från tork-tumlare/skåp eller torklinan. Även ganska små barn kan själva hämta tvätten och lägga i sina lådor, iaf om man som förälder inte är supernoga med nystrukna kläder
    Eller så skiter man i att ha tvätten i garderober och lådor utan hämtar helt enkelt kläder där. För barnens del företrädesvis på kvällen innan.

Man kan även ha en garderob till detta om man vill eller något annat system, men man slipper iaf tvätten på bänken.

Jag har en slags korgar man kan bygga på på höjden för smutsig tvätt nu bara, så att man sorterar direkt man klär av sig i rätt färg. Full korg = full maskin.
    Hade jag haft tvättstuga hade jag haft korgsystemet för ren tvätt, har haft det förut och det var kanon.

• hhh03

Om du kan tänka dig ett lite större ingrepp så kan du byta ut dörrarna mot vikdörrar. Du får då mer plats där du idag öppnar och stänger. En mycket smart lösning enligt min erfarenhet.

Svar på tråden hur organisera upp tvättstugan?