• Anonym (Salt)

Till alla er som skriver "Hej" som första meddelande

Hej!...................

Har som sagt en fråga till er som skriver det jag nyligen skrev, till er som enbart skriver hej och inget mer - tycker ni att ert meddelande var genomtänkt? 

Hur hade ni tänkt er att detta skulle kunna starta en diskussion egentligen om ni nu vill träffa personen ifråga?

Är själv kille och vet faktiskt hur många dussintals tjejer som enbart har skrivit hej som första meddelande till mig igenom tinder - beror det på att ni inte har någon slags intellektuell förmåga eller vad beror det på? - är ni bara allmänt puckade?

• Svar på tråden Till alla er som skriver "Hej" som första meddelande
  • Anonym (C)

Själv tycker jag att det funkar utmärkt att skriva hej som första meddelande. De flesta killar skriver oxå så... Men jag blir nyfiken på vad du tycker att man ska skriva som första meddelande?

• Anonym (Tjej)

Det låter ungefär som nån som står och fiskar.. Hon kastar ut ett hej men är osäker på om det blir nåt napp. Blir det inget napp så va de ju inte så farligt och pinsamt att kasta iväg ett "hej".

• Anonym (Salt)

Varför inte skriva något roligt? - finns hur många som helst så länge du har lite fantasi.

Typ som:

Tänk dig att båda vi var på samma krog en kväll och jag såg dig, jag känner att jag måste gå fram och prata med dig men jag vet inte vad jag ska säga till dig för att fånga ditt intresse - Vad hade du vilja höra ifrån mig i det ögonblicket när jag kom fram till dig och skulle säga något?

Detta är en superbra fråga då tjejen/killen får tänka efter innan de skriver.

• Fjäril kär
    Anonym (C) skrev 2015-09-23 07:00:49 följande:

Själv tycker jag att det funkar utmärkt att skriva hej som första meddelande. De flesta killar skriver oxå så... Men jag blir nyfiken på vad du tycker att man ska skriva som första meddelande?

vad sägs om att skriva något mer än bara hej?   Att kanske förklara vad man menar med sitt hej är en bra ide. 

"hej, du är söt! Ville bara säga det!"    .. kan vara ett utmärkt första meddelande tex .  Då finns det möjlighet att kunna svara något konstruktivt på det. 

När jag nätdejtade vet jag att många blev irriterade för att jag inte svarade på deras meddelande.  Och när jag sen gick in och tittade bland mailen så fanns det många meddelanden som bara vara ett kort och gott "hej"   och inget mer.  Vad fan ska jag svara på det då? Och VARFÖR ska jag svara på ett hej? 

Det finns ofta många funktioner att använda sig av på en dejtsida/app som kan vara mycket bättre än ett irriterande hej.  Tex skicka en blinkning, puffa någon , klicka gilla på ett kort  osv.  Mycket mer effektivt när man vill ta en första kontakt. 
  • Anonym (w)
    Fjäril kär skrev 2015-09-23 07:12:27 följande:
    vad sägs om att skriva något mer än bara hej?   Att kanske förklara vad man menar med sitt hej är en bra ide. 

"hej, du är söt! Ville bara säga det!"    .. kan vara ett utmärkt första meddelande tex .  Då finns det möjlighet att kunna svara något konstruktivt på det. 

När jag nätdejtade vet jag att många blev irriterade för att jag inte svarade på deras meddelande.  Och när jag sen gick in och tittade bland mailen så fanns det många meddelanden som bara vara ett kort och gott "hej"   och inget mer.  Vad fan ska jag svara på det då? Och VARFÖR ska jag svara på ett hej? 

Det finns ofta många funktioner att använda sig av på en dejtsida/app som kan vara mycket bättre än ett irriterande hej.  Tex skicka en blinkning, puffa någon , klicka gilla på ett kort  osv.  Mycket mer effektivt när man vill ta en första kontakt. 
    Flesta av lågklass-idiotkvinnorna på dejtingmarknaden svarar ju inte ens om man skriver ett längre mail. Varför ska man skriva något längre mail i så fall. Tror du tid och energin att skriva är gratis?

• MissNastrax

Klassas tinder som nätdejting?

Panikslagna brudar som vill ha barn och giftermål eller bara se kontakter är vad jag tycker brukar vara standard där... så ja Hej är nog det bästa dem kommer på.

• Anonym (C)

Mycket hellre ett enkelt hej än ett "snälla svara när jag skriver till dig. Du kan väl ge mig en chans iaf!" Men tanke på alla "roliga smarta" inledningsfraser och uppsatser jag fått så föredrar jag ett enkelt hej.

• Anonym (n)

när jag nädejtade svarade jag aldrig på såna meddelanden. Jag är en högst verbal person som gärna vill läsa fylliga presentationer och se att personen i fråga kan utrycka sig både i skrift och när man pratar. Ett "hej", "hur är läget" osv det gick bort direkt.

Man kan tycka jag var dum, men de få gånger jag ändå gav personer en chans trots de torftiga meddelandena så fortsatte de alltid i samma stil och det avslutades alltid ändå efter några mail när jag insåg de inte var rätt för mig. Jag höll mig sedan till min utstakade väg och det gjorde lyckan för mig 

Men alla är olika, alla skriver inte lika mycket som jag eller vill ha långa meddelanden första gången. Det är ju tur det finns nån för alla

• Anonym (n)

och en sak jag funderat på som har lite med det här att göra är vilket nick folk väljer. Man visar en hel del genom att välja ett nick som på något sätt beskriver hur man är, ett intresse osv

Nån som kallar sig "bulan69" nja, då svarar iaf inte jag Flört men å andra sidan förstår man ju vilken typ av relation den mannen är ute efter. 

När jag mötte min älskling på nätet hade han skrivit ett mycket trevligt och bra första mail som gjorde mig rejält nyfiken. Att hans nick dessutom var namnet på en fransk författare som vunnit nobelpris, så förstod jag ju direkt att det här är en kulturnisse och en sån ville jag ha! Glad 

Så nick + ett rimligt första mail, då kommer man långt om det stämmer med den man skickar till

ps. minns f ö en man som skrev ungefär att "jag vill bara träffa nån som kan tänka sig träffa mig". Rätt låga krav.

• Blueskillen

Jag hade blivit riktigt glad om en tjej hade skickat ett Hej till mig i inboxen.
    (Får det för sällan för att mitt bekräftelsebehov ska vara stillat)  

Då betyder det att jag har gjort ett positivt intryck på henne och hon vill ha kontakt med mig. Sen funderar jag inte vidare på varför hon har skrivit eller inte skrivit det som är levererat. 

Det är iaf en början på något. Bättre än inget. 

• annananonym
    Anonym (n) skrev 2015-09-23 10:53:19 följande:

och en sak jag funderat på som har lite med det här att göra är vilket nick folk väljer. Man visar en hel del genom att välja ett nick som på något sätt beskriver hur man är, ett intresse osv

Nån som kallar sig "bulan69" nja, då svarar iaf inte jag Flört men å andra sidan förstår man ju vilken typ av relation den mannen är ute efter. 

När jag mötte min älskling på nätet hade han skrivit ett mycket trevligt och bra första mail som gjorde mig rejält nyfiken. Att hans nick dessutom var namnet på en fransk författare som vunnit nobelpris, så förstod jag ju direkt att det här är en kulturnisse och en sån ville jag ha! Glad 

Så nick + ett rimligt första mail, då kommer man långt om det stämmer med den man skickar till

ps. minns f ö en man som skrev ungefär att "jag vill bara träffa nån som kan tänka sig träffa mig". Rätt låga krav.

Tror att du kan ha missförstått det sistnämnda? Jag skulle tolka det som att personen inte vill hålla på att maila till förbannelse, utan faktiskt träffas IRL.

Du verkar ha tolkat det som att alla som vill träffa den mannen är dejtbara för honom?

Men det där med nick håller jag verkligen med om. Flört
  • Anonym (n)
    annananonym skrev 2015-09-23 11:07:57 följande:

Tror att du kan ha missförstått det sistnämnda? Jag skulle tolka det som att personen inte vill hålla på att maila till förbannelse, utan faktiskt träffas IRL.

Du verkar ha tolkat det som att alla som vill träffa den mannen är dejtbara för honom?

Men det där med nick håller jag verkligen med om. Flört
    ja, jag vet att det var det sista han menade. Han menade att han höll dörren öppen för vem som helst och hoppades på turen. På ett sätt kanske bra men för mig kändes det lite konstigt att tänka så och inte ha ställt upp några som helst drömmar och önskemål. Men han menade att han haft så mkt otur med dejtingen så han sänkt sina krav 
  • Lambda86
    Anonym (w) skrev 2015-09-23 07:44:07 följande:

Flesta av lågklass-idiotkvinnorna på dejtingmarknaden svarar ju inte ens om man skriver ett längre mail. Varför ska man skriva något längre mail i så fall. Tror du tid och energin att skriva är gratis?

Wow "lågklassidiotkvinnor!"Du har inte tänkt på att se över din människosyn? Jag har skrivit till galet många killar och inte fått något svar. Det går both ways så att säga :)
  • Anonym (skaknhunt41)

Hej.............

• Anonym (Madde)
    Anonym (Salt) skrev 2015-09-23 07:12:25 följande:

Varför inte skriva något roligt? - finns hur många som helst så länge du har lite fantasi.

Typ som:

Tänk dig att båda vi var på samma krog en kväll och jag såg dig, jag känner att jag måste gå fram och prata med dig men jag vet inte vad jag ska säga till dig för att fånga ditt intresse - Vad hade du vilja höra ifrån mig i det ögonblicket när jag kom fram till dig och skulle säga något?

Detta är en superbra fråga då tjejen/killen får tänka efter innan de skriver.

Det är en smaksak. Det har inget med dålig fantasi att göra. Själv tycker jag bara det låter krystat, ett sånt där långt fantasirikt meddelande. Jag skulle väl svara, men bara om personens profil intresserade mig. Därför struntar jag i hur genomtänkt ett första meddelande är. Man går ju ändå alltid på profilen. 

Om en skitsnygg tjej med en superintressant profil skrev "Hej" till dig. Skulle du störa dig på hennes "hej" då? Jag tror inte det. Jag tror att man stör sig på när de ointressanta skriver "hej". DÅ vill man ha en ursäkt för att inte svara och DÅ stör man sig på att det minsann är så fantasilöst att inleda med en hälsning.
  • Anonym (Madde)
    Fjäril kär skrev 2015-09-23 07:12:27 följande:

Varför du ska svara på ett hej? Ja det bestämmer du själv om du ska. Men om en snygg kille med smart profil skrev ett hej till dig, skulle du inte svara på det då?
  • Anonym (Tjej)

Det är lika illa som att skriva rul, bf, MF, äl, och andra förbannade förkortningar. Blir skitirriterad på det. För övrigt så är bf, björnfitta i mina öron.

• Anonym (Madde)

Sedan håller jag visserligen med om att BARA ett hej känns lite futtigt. Själv drar jag för det mesta till med "tja hur är läget". Blir lättare att svara om man fått en fråga.

• Mascaraklumpar
    Anonym (Salt) skrev 2015-09-23 07:12:25 följande:

"Hej"?
Svar på tråden Till alla er som skriver "Hej" som första meddelande