• 1113

Mensvärk!!

Hej, jag är gravid i vecka 33 (32+4) och har haft mensvärk lite till och från i drygt en vecka. Den har alltid gått över efter några minuter och när jag har lagt mig på sidan. 

Nu har jag haft mensvärk som håller i sig i drygt en timme och inget hjälper. Jag har duschat och legat på sidan. Det gör även ont i ryggen nu. 

Jag är lite osäker över allt. Vill inte ringa förlossningen i onödan. Börjar dock bli lite orolig.

• Svar på tråden Mensvärk!!
  • Kgb777

Hej! Väntar barn 10 nov och har under de senaste ca två veckorna haft som dig ibland. Speciellt vaknar jag av det på morgonen. Var hos bm i torsdags hon sa att det kunde bero på att magen är så stor nu att det blir så mycket för musklerna där nere att bära upp nu. Sen verkade det också som att babysen låg långt ned.

• 1113
    Kgb777 skrev 2015-09-26 21:04:53 följande:

Hej! Väntar barn 10 nov och har under de senaste ca två veckorna haft som dig ibland. Speciellt vaknar jag av det på morgonen. Var hos bm i torsdags hon sa att det kunde bero på att magen är så stor nu att det blir så mycket för musklerna där nere att bära upp nu. Sen verkade det också som att babysen låg långt ned.

Tack för svar! :) 

Jag va hos barnmorskan och hon sa att om det håller i sig under en längre period så skulle jag ringa förlossningen, vilket jag också gjorde och va in en sväng där dom kollade på bebis och kolla ctg. Men allt såg bra ut! Dom sa också att det ä ligamenten som gör ont och att det tydligen inte är nåt konstigt. 

Kände på en gång att min barnmorska borde väl ändå veta sånt.. Men hon kanske är så gammal nu så hon börjar glömma saker. Är inte riktigt nöjd med henne. 

Men snart är det över ändå, för snart är bebis här! :)
  • Kgb777

Ok! Skönt att ha kollat det iallafall! Har själv haft som mensvärk nu till och från sedan inatt. Är i v34+0 imorgon, så antar att det är förvärkar eller bara att det gör ont.

Svar på tråden Mensvärk!!