• Anonym (??)

Ska jag höra av mig till honom eller låta det vara?

Jag träffade en kille för några helger sedan. Allt kändes bra. Tillbringade hela helgen tillsammans och hörde av flera gånger efter det..,

Men efter ett tag som skrev vi inte så mycket. Han skrev mindre än vanligt.

Han skickade senaste sms et jag svarade men efter det har det runnit ut i sanden...

Ska jag ta det som att han inte är intresserad eller kan jag skriva något till honom?

Vi är båda 38 år så inte ungdomar

• Svar på tråden Ska jag höra av mig till honom eller låta det vara?
  • Anonym (n)

han är inte tillräckligt intresserad. Annars hade han så klart varit lite mer aktiv

• Anonym (fråga?)

Det enklaste är väl att skicka ett sms och fråga? Skriv att du är intresserad, men om han inte är det vore det skönt för dig att få ett avslut.

• Anonym (??)

Känner också lite att jag vill veta.

Men tänker att han borde höra av sig om han var intresserad...

Gör kanske bort mig om jag skriver?

• Anonym (n)

du vet väl att inte höra av sig = ett svar? Vi tjejer håller jämt på så där "vad betyder det?,vad vill han?" 

Men visst kan du skriva ett mess om du vill. Göra bort sig spelar nog mindre roll, ni är ju ändå vuxna

• Anonym (fråga?)

Det är han som gör bort sig om han inte klarar av att avsluta er kontakt på ett vettigt sätt, om det nu är vad han vill.

• Anonym (D)
    Anonym (??) skrev 2015-09-23 20:09:42 följande:

Känner också lite att jag vill veta.

Men tänker att han borde höra av sig om han var intresserad...

Gör kanske bort mig om jag skriver?

Du gör inte bort dig, du visar att du inte är någon han bara kan avpolletera.
    Och du vet ju inte, vill du ge det en chans så varför inte.
    Vad är det värsta som kan hända?
    Att du inte träffar honom igen, tja, det är ju vad som händer om du inte hör av dig också 
    Och är han så dum att han tycker du är jobbig, så är han ju korkad och då kan du skita i vad han tycker. 
    Go for it, om inte annat får du själsro. 
  • Anonym (??)

Jag skrev till honom och bara frågade om allt var bra..

Han svarade efte är 5 minuter med ett långt sms om att han hade haft fullt upp med träningen han är elitidrottare, han sa att han tänkte skriva till mig idag och frågade mig om hur allt var och vad jag gör nu mm

Väldigt svårt att tyda om han är intresserad eller inte...

Jag avslutade med att vi hörs och han fortsatte att skriva och fråga om hur det är på jobbet.., hmm vet inte hur jag ska tyda allt.

Har inte hörts på 5 dagar...

• Anonym (D)
    Anonym (??) skrev 2015-09-23 21:18:02 följande:

Jag skrev till honom och bara frågade om allt var bra..

Han svarade efte är 5 minuter med ett långt sms om att han hade haft fullt upp med träningen han är elitidrottare, han sa att han tänkte skriva till mig idag och frågade mig om hur allt var och vad jag gör nu mm

Väldigt svårt att tyda om han är intresserad eller inte...

Jag avslutade med att vi hörs och han fortsatte att skriva och fråga om hur det är på jobbet.., hmm vet inte hur jag ska tyda allt.

Har inte hörts på 5 dagar...

Fast så kan män vara, 
    När han tränar så är hans fokus där och när han är med dig så är hans fokus på det. 
    En sak i taget liksom, män är inte lika socialt kompetenta på det viset oftast.
    Jag skulle ha trott på honom i det här läget. 
  • Anonym (Våga)

Det enklaste är väl att fråga honom om han är intresserad? Varför har människor alltid så svårt att prata med varandra, då slipper man ju försöka tyda svaren...

• PelleX

Fortsätt och skriv 100 SMS och kanske forfarande fundera på vad han menar, eller ta ett riktigt telefonsamtal. Du skrev ju att ni inte är några 15 åringar.

• Anonym (n)

jamen då har du gjort det men du blev inte så mycket klokare.  Varje normalt funtad människa svarar naturligtvis artigt på ett sånt mess men jag tolkar hans svar som högst neutralt. Så, nu får du vänta igen, se om han hör av sig på riktigt och den här gången ska du inte messa en gång till. Nu ligger bollen hos honom.

• annananonym
    PelleX skrev 2015-09-24 01:10:04 följande:

Fortsätt och skriv 100 SMS och kanske forfarande fundera på vad han menar, eller ta ett riktigt telefonsamtal. Du skrev ju att ni inte är några 15 åringar.

Exakt!!! Jag fattar inte grejen med detta menlösa messande fram och tillbaka?

RING MÄNNISKA!!!!
  • Anonym (??)

Är för tidigt att ringa känner det är bättre att messa...

Hur frågar jag honom hur han tänker om oss utan att pressa eller vara dryg?

• Anonym (Rakt på)

Är det så att du vill avsluta våran kk-kontakt o bara vara vänner? Bara undrar.

Skriver du så är det så tydligt att han förstår vad du menar.

• Anonym (Vänta och se)

Jag hade tolkat det som att han är måttligt intresserad. Jag skulle inte köpa hans "har varit så upptagen". Är man intresserad så tar man sig tiden att skicka iväg ett sms. Det tar inte många sekunder. Att han inte skulle haft den tiden på fem dagar är väl inte troligt?

Jag skulle inte "jaga" honom, utan vänta och se om han tar nåt initiativ som visar att han är intresserad.

Svar på tråden Ska jag höra av mig till honom eller låta det vara?