• Lily7

Orolig och nojig

Hej!

Jag behöver lite råd. Min mens är i skrivande stund 8 dagar sen, har gjort gravtest med RFSU igår-visade negativt samt imorse- visade också negativt. Istället har jag (inte mycket, men dock) vita flytningar och har den senaste veckan känt av vad jag tror är molverk. Eftersom jag i vanliga fall alltid får mensvärk i samband med att mensen ska komma VET jag hur min mensvärk yttras- inte alls på samma sätt... Brösten har inte gjort så ont, dock har jag känt att det har spänt lite i dom, framförallt i det ena som är mindre. Jag har såklart även tagit tempen, ligger på 37.23 ungefär. Har inte mått illa (lite sura uppstötningar på kvällen ibland) eller varit överdriven trött.

Jag har också haft SÄMST kondition. Dock har jag varit sjuk- snuvig, ont i halsen och febrig, så det kan ju bero på det också. Jag ska springa lidingölppet om 2 dagar men har inte kunnat träna något de senaste två veckorna eftersom jag har varit sjuk (insåg att jag var sjuk just pga konditionen).

SÅ, jag är skitnojig över att vara gravid. Har alltså inte haft mens på 6 veckor och ca 1,5 vecka eller nått sånt efter ÄL kände jag ett knivstarkt stick i livmodern.... Om jag nu skulle vara gravid antar jg att jag skulle vara i gravidvecka 7. När jag nu skriver det här känns det som graviditet men båda testerna visar negativt! Och jag gillar fortfarande kaffe ;)

Någon som känner igen sig? Är orolig för att jag egentligen inte har några "symtom"- att det bara sitter i huvudet..

• Svar på tråden Orolig och nojig
  • fkh

Jag plussade inte förren ca två veckor efter beräknad mens. När jag var på vul så flyttades jag också tillbaks ca två veckor, min gyn sa att jag antagligen haft äl sent eller att ägget tagit ett bra tag på sig att fästa- troligtvis någon kombination av de två. Jag hade också mycket vita flytningar innan plusset men inga andra symptom. Har förstått att testar man negativt så har man inte tillräckligt hcg i kroppen för att framkalla symptom. Så de symptom du känner har antagligen inte med graviditet att göra, men det betyder ju inte att du inte kan visa dig vara det. När jag kom in i v 7-8 först började brösten spänna, veckan efter det kom tröttheten och illamåendet, allt i takt med att hcg steg antagligen. Så det är svårt att veta, antingen är du i samma sits som jag var eller så är mensen sen av andra anledningar vilket också är fullt möjligt. Fortsätt testa och blir varken plus eller mens så skulle jag boka läkartid för att få rätsida på detta. Framgår inte om det är en önskad graviditet eller ej men jag hoppas du får det svar du vill ha!

• Lily7

Tack för svar! Det var ju inte så länge sen jag kände sticket så det kan ju vara så. Jag får avvakta helt enkelt :)

Det är lite dålig timing, därför jag är nojig men hade jag varit gravid hade jag blivit lycklig och glad, har längtat efter barn länge!

Svar på tråden Orolig och nojig