• Anonym (hypokondrikern)

Det small till i tinningen, vad kan det vara?

Jag har hostat som en tok ikväll och plötsligt small det till i tinningen. Nu känns det alldeles varmt där men gör inte ont. 

Vad var det som hände? Kan ett blodkärl ha brustit? 

• Svar på tråden Det small till i tinningen, vad kan det vara?
  • Ego Lovers

Du bör åka till akuten om du fått sprängande pulserande huvudvärk för att kolla upp så inga blodkärl brustit ja!

När det hände för mig kollade de upp för hjärnblödning som är oerhört farligt och kan förstöra hjärnan som gör att du kan förlora många viktiga funktioner i kroppen som tal, rörelse osv. Nu var det "bara" migrän i mitt fall som tur va men läkaren sa att man alltid ska kolla upp när det smäller till uppe i huvudet.

• Anonym (nja)

Tveksam till att åka till akuten när man inte upplever några besvär. Själv är jag inte hypokondriskt lagd och tänker krasst att blodkärl brister ändå ganska ofta utan att man tänker på det, visst händer freak accidents, men man kan inte leva enligt worst case scenario hela tiden.

Men ring till 1177 om du är orolig, beskriv vad du har upplevt för en ssk som kan ge råd. Tycker hon att det låter som att det bör kollas upp ska du givetvis göra det. 

Svar på tråden Det small till i tinningen, vad kan det vara?