Tre barn? Va? Jag?
Ok. Som rubriken lyder.
Jag har aldrig i mitt liv ens funderat på barn. Inte varit intresserad av andra barn eller känt behov att ett barn själv. Sen träffade jag min fantastiska man och vi fick våran dotter. Fruktansvärd förlossning, underbart barn. Men jag sa " ALDRIG MER"!!!
Fem hela månader gick det. Sen var jag gravid igen. Jag var inte glad en dag under den graviditeten. Jag hade inte hunnit bearbeta min förra och jag mådde sååå dåligt. Födde en son under en fruktansvärd förlossning ( igen) och hur glad jag än var över att han var frisk och kry så var jag inte glad. Hade svårt att knyta an. Det hjälpte ju inte att han hade kolik i 6 månader kanske.
Men nu, nu är jag så glad över mina underbara underbara barn. Dom ger mig allt. Tre och två år gamla. Har nu sagt att livet blev ändå perfekt. Fick min pojke och min flicka fort, och nu är familjen komplett. Behöver inte fundera någonsin igen på att bli gravid..
Så varför har jag helt plötsligt tankar på att bli gravid igen? Att jag inte är färdig med det här? Jag vet samtidigt att jag är livrädd för att föda barn och har fortfarande mardrömmar om det. Det har dykt upp så plötsligt så jah förstår inge själv mina egna tankar om det här. Jag är tjejen som bombsäkert sagt " aldrig någonsin mer" till alla. Har aldrig haft en tanke på att det skulle ändra sig. Och redan? Två år efter en pseudottvilling? Känner någon igen sig?