• mankan

Tre barn? Va? Jag?

Ok. Som rubriken lyder.

Jag har aldrig i mitt liv ens funderat på barn. Inte varit intresserad av andra barn eller känt behov att ett barn själv. Sen träffade jag min fantastiska man och vi fick våran dotter. Fruktansvärd förlossning, underbart barn. Men jag sa " ALDRIG MER"!!!

Fem hela månader gick det. Sen var jag gravid igen. Jag var inte glad en dag under den graviditeten. Jag hade inte hunnit bearbeta min förra och jag mådde sååå dåligt. Födde en son under en fruktansvärd förlossning ( igen) och hur glad jag än var över att han var frisk och kry så var jag inte glad. Hade svårt att knyta an. Det hjälpte ju inte att han hade kolik i 6 månader kanske.

Men nu, nu är jag så glad över mina underbara underbara barn. Dom ger mig allt. Tre och två år gamla. Har nu sagt att livet blev ändå perfekt. Fick min pojke och min flicka fort, och nu är familjen komplett. Behöver inte fundera någonsin igen på att bli gravid..

Så varför har jag helt plötsligt tankar på att bli gravid igen? Att jag inte är färdig med det här? Jag vet samtidigt att jag är livrädd för att föda barn och har fortfarande mardrömmar om det. Det har dykt upp så plötsligt så jah förstår inge själv mina egna tankar om det här. Jag är tjejen som bombsäkert sagt " aldrig någonsin mer" till alla. Har aldrig haft en tanke på att det skulle ändra sig. Och redan? Två år efter en pseudottvilling? Känner någon igen sig?

• Svar på tråden Tre barn? Va? Jag?
  • Flisan79

När se äldre barnen slutar vara bebisar och bli lite mer självgående så kommer barnlängtan som ett brev med posten för många. Man har kommit ur bebisbubblan och plötsligt finns det tid/plats för tanken.
    Den kan vara övergående. Eller som hos mig, jag har 3 barn där yngsta just blev 4. Jag var också tvär bestämd men bebissuget kom ändå. Var dock värre för drygt ett år sedan. Nu börjar man fundera på om man orkar ta allt en gång till....vi får se

• mankan

Tack för svar Flisan79 för svar ?? Förstår att det här inlägget inte är speciellt intressant, men jag var bara tvungen at lufta dom här tankarna. Vågar inte uttala dom högt än för någon då jag varit SÅ bestämd att jag aldrig någonsin skulle vilja ha fler barn. Jag och min sambo pratar ofta om hur bra vi har det nu med våran lilla familj och hur vi inte skulle våga göra något för att jinxa det vi har. Men från en dag till en annan så fanns bara tankarna där. Drömde tom inatt att jag var gravid igen.

Aja.. Får hoppas det är en övergående fas.

Men samtidigt. Tanken på att inte få uppleva den här fullständiga kärleken för en ny liten krabat igen..det känns sorgligt.

• Ego Lovers
    Flisan79 skrev 2015-09-24 00:50:32 följande:

När se äldre barnen slutar vara bebisar och bli lite mer självgående så kommer barnlängtan som ett brev med posten för många. Man har kommit ur bebisbubblan och plötsligt finns det tid/plats för tanken.
    Den kan vara övergående. Eller som hos mig, jag har 3 barn där yngsta just blev 4. Jag var också tvär bestämd men bebissuget kom ändå. Var dock värre för drygt ett år sedan. Nu börjar man fundera på om man orkar ta allt en gång till....vi får se

Det där stämmer in på mig. Dock har jag betydligt fler år mellan mina sex barn än att de gått från bebis till barnstadiet. Som mest har jag sju år mellan barnen och sedan fyra år mellan två par av dom. Min man sa när vår yngsta var tre månader att han ville ha en till men jag var emot det. Nu är hon 14 månader och nu äntligen vill jag och då har han vant sig vid att det inte blir fler och är tveksam. Men som sagt vi har ju haft betydligt större åldersskillnad mellan våra sex barn än vad ts har.

Sedan känner man en längtan så brukar det vara bra att stilla den med att skaffa en till än att inte göra det och gräma sig över att det inte blev fler. Och en förlossning håller max på i nått dygn medan barnet har man hela livet.
  • Linux1003

Vi skulle inte heller ha särskilt många barn men min fru blev näst intill förlamad på första förlossningen och även om vi pratade långt senare om ett syskon till så var hon inte med på noterna och gav efter motvilligt. Förlossning nr 2 var inte heller någon höjdare då hon inte fick någon som helst smärtstillande pga. avsaknad av läkare under förlossningen. Sedan var det nog för oss tills hon blev gravid kort efter barn nr 2. Hon blev fullständigt deprimerad och gick ner sig totalt men jag stöttade henne obeaktat vilket beslut då hon funderade i abortbanor. Innerst inne så ville jag naturligtvis inte att hon skulle göra abort men hon valde behålla och jag kan trösta dig med att tredje gången gillt. Han kom bara ut i rasande fart så hon/vi hann knappt uppleva någon förlossning.

Så ett tredje barn kan jag varmt rekommendera.

Svar på tråden Tre barn? Va? Jag?