• Anonym (Tina)

Hur gjorde ni för att klara teoriprovet?

Hur gjorde ni för att klara teoriprovet? Räcker det med att bara plugga på dessa 1000 frågor på körkortonline eller ska man göra faserna istället på elevcentralen? Vad låter bäst? 

Jag själv har försökt läsa körkortsboken ungefär 4 gånger men jag kommer aldrig ihåg detaljer i vad jag läser, kan det räcka med körkortonline 1000 frågor? Man behöver 52 rätt av 65.

Mvh, Tina
  • Svar på tråden Hur gjorde ni för att klara teoriprovet?
  • Anonym (X)

Jag gjorde faserna miljoner gånger.

• Anonym (nn)

Jag gjorde testerna på körskolan typ 2000 gånger. Läste boken en gång.

• Eleonor01

När du FÖRSTÅR frågornas innebörd klara du att vistas i trafiken å blir således även godkänd så läs till du förstår

• Fjäril kär

När du förstår innebörden i det du läser och kan koppla ihop teorin med körningen och förstår sambandet  då kommer du klara teorin. 

Teorin är inget utantillprov du ska klara utan du måste förstå VAD du läser för att bli godkänd, att köra bil handlar ju om att du måste förstå vad du faktiskt gör bakom ratten

Jag klarade teorin på första försökte, då hade jag kört alla faser och låg samtidigt i fas med körningen. Körde upp tre veckor senare.

• Anonym (Tina)

Så jag ska bara plugga faserna?

• Anonym (e)

Jag läste igenom boken en gång, och använde mig av körkortonline. Ingen teoriundervisning på körskola.

• Eleonor01
    Anonym (Tina) skrev 2015-09-24 23:00:39 följande:

Nej! ALLT måste du förstå. Vi ska vistas i trafiken tillsammans så var snäll å lär dig å förstå hur du ska tillämpa all information å kunskap
  • Fjäril kär
    Anonym (Tina) skrev 2015-09-24 23:00:39 följande:

Gör faserna, delta i teorilektioner på körskolan, gör samma övningar bakom ratten i bilen  allt som krävs för att du ska förstå vad du faktiskt läser. Tänk på att uppkörningen kärver att du förstår vad du läst. En del moment ur boken ingår i att köra upp. 
Svar på tråden Hur gjorde ni för att klara teoriprovet?