• Anonym (nurse)

Positiva erfarenheter av Johannesört?

Som rubriken låter. Önskar höra positiva erfarenheter av Johannesört vid lättare depression. Eller alla erfarenheter kanske rättare sagt... Hur lång tid innan ni kände någon effekt? Placebo?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Positiva erfarenheter av Johannesört?
  • Heranell

Jag år Movina, ett preparat med johannesört för 10-15 år sen (det finns inte kvar i handeln) och tyckte att det funkade superbra mot nedstämdhet och pms. Jag märkte skillnad på bara några dagar.

• Anonym (nurse)
    Heranell skrev 2015-09-24 15:34:43 följande:

Jag år Movina, ett preparat med johannesört för 10-15 år sen (det finns inte kvar i handeln) och tyckte att det funkade superbra mot nedstämdhet och pms. Jag märkte skillnad på bara några dagar.

Oj det vore ju super om det även hjälper vid PMS! Har funderat på att prova Hypermin som jag sett i hälsokostaffären.
  • Heranell

Det funkade verkligen bättre än väntat. Min syrra provade också mot just pms och tyckte att det hjälpte.

• Anonym (*)

Fungerade för mig! Blev av med ångest med hjälp av johannesört, hypermin. I Tyskland skriver de tom ut det från läkaren (vet dock inte vilka doser) . Ordentligt med motion är nästan ännu bättre, att riktigt ta ut sig.. Om det inte hjälper, tveka inte på att ta mer hjälp med "riktig" medicin eller samtal så att du inte faller in i nån djupare depression. Lycka till!

• Anonym (nurse)

Tack för era svar!

Har börjat med Johannesört nu och känner mig möjligen lite mindre nedstämd och har heller inte haft någon ångest. Om det är placebo eller om det funkar på riktigt spelar ingen roll så länge jag mår bättre!

Hur länge kan man äta Johannesört? Är det tidsbegränsat eller så länge som man behöver?

• Anonym (nurse)

Glömde tillägga att jag tar Hypermin 3 ggr dagligen. Äter ju även Rosenrot varje morgon och har läst att man inte ska ta dessa samtidigt, någon som vet?

Svar på tråden Positiva erfarenheter av Johannesört?