• Orvar

Min sambo funderar på att lämna mig

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart tre år och vi har längtat efter och planerat för barn. Vi gjorde utredning (vi är två kvinnor) med mera innan sommaren och nu i september skulle vi få göra vår första insemination. Bara ett fåtal dagar innan beräknad ägglossning berättar min sambo att hon inte vet om hon är kär i mig längre och att hon just nu inte är lycklig med mig. Hon ser ingen framtid tillsammans just nu. Hennes känsla just nu är att om vi skulle fortsätta att vara tillsammans skulle det vara av praktiska skäl såsom boende, bil, hund osv.
    Jag blev så klart helt förstörd och är fortfarande. Jag vet inte vad jag ska göra. I början sade hon att hon ändå ville ha barn med mig och att vi skulle göra inseminationen ändå. Men jag vill inte sätta ett barn till världen med de usla förutsättningarna. Tar det slut medan en har barn är ju en annan sak men jag tycker inte att en ska planera barn när en är i det läget. Nu har vi övergett pratat om insemination men det är fortfarande så att hon kan säga saker om barn och hon vill fortfarande köpa saker till nya lägenheten.

Kan det här bara vara en svacka för att allting har gått så fort i det sista? Ny lägenheten plus framme i inseminationskö?

Vi har pratat om hennes känslor några gånger sedan dess. Kanske en gång i veckan men det känns inte som om något förändras. Jag har sagt att jag gör vad som helst men vet inte vad jag har för ork kvar till det. Jag mår dåligt varje dag och skulle helst vilja ligga hemma och gråta.

Är det något annan som hamnat i det här läget när planerna om barn börjat bli verklighet? Borde jag ge upp?

En del av mig har kanske redan börjat ge upp eftersom jag lite halvt börjat bolla med tanken att inseminera som singel om det tar slut. Jag vill ha barn och har velat ha i flera flera år nu. Jag har blivit dumpad tidigare då jag och min dåvarande stå i inseminationskö så jag har liksom redan varit i det läget. Jag vill inte vänta längre. Men jag vill självklart inte egentligen vara själva. Jag vill vara med min sambo som jag älskar!

Tips någon?
  • Svar på tråden Min sambo funderar på att lämna mig
  • Orvar

Min sambo verkar inte så pigg på det. Jag har föreslaget det men hon verkar inte tycka att det behövs. Eller rättare sagt, att det inte kan hjälpa. Hon tror inte att det hjälper henne att hitta sina känslor för mig igen. Så har jag förstått det på henne i alla fall. Men jag kanske ska testa att fråga igen. Be om den satsningen på vårt förhållande. Kan jag till och med kräva det eller är det fel läge?

• Orvar

Hon tror inte på parterpi och vill verkligen inte gå på något sådant och nu har hon även släppt bomben - hon vill göra slut. Jag känner mig så jäkla lurad. Lurad på hela mitt liv och vår framtid. Hur kan allting gå från världens framtidsplaner till ingenting? Hon säger att hon definitivt var kär i mig innan sommaren och då ville hon ha barn med mig med mera. Men det gick tydligen över på ett fåtal månader. Jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. Fick panikångestattack igår när vi pratade om det. Jag vet inte om jag orkar gå igenom något sådant här igen. Dumpad för tredje gången efter ett antal års förhållande.

Svar på tråden Min sambo funderar på att lämna mig