• captainkurt

Gjorde bort mig ordentligt..

Mina föräldrar var iväg i 2 veckor och jag skulle bo hemma med min farbror. Jag går i gymnasiet och första veckan var jag i skolan på måndagen och tisdagen, men jag var hemma på onsdagen. Detta var ärligt talat ett misstag då jag (när jag hade gjort mig i ordning, ätit och allt, lade mig i sängen då jag hade 40 min kvar tills bussen gick och somnade om..) Farbrorn kom hem från jobbet vid 8:30 och då låg jag och sov i sängen. Han blev jätte arg och jag fick flytta upp till några andra, mamma och pappa är också rasande, och de kommer troligtvis ej lita på mig ett bra tag till.. Jag har massa saker som jag vill göra såsom att åka till DreamHack, åka upp till min pojkvän i göteborg, och sen att faktiskt få vara ensam hemma igen.. Nu är det ju så att jag uppenbarligen svikit deras tillit och det jag egentligen undrar är, hur ska jag kunna bygga upp den igen? Hur ska jag visa att jag faktiskt kan ta ansvar och så..?

• Svar på tråden Gjorde bort mig ordentligt..
  • Erizajo

Men jösses det där var väl inget! Din familj låter sjukt hård tycker jag! Sova över kan ju alla göra ju! Hemskt om du blir hårt straffad för det där! Jag och min brorsa var ensamma hemma i en vecka när våra föräldrar var utomlands, jag var 13 och han 16!

• captainkurt
    Erizajo skrev 2015-09-24 22:30:58 följande:

Men jösses det där var väl inget! Din familj låter sjukt hård tycker jag! Sova över kan ju alla göra ju! Hemskt om du blir hårt straffad för det där! Jag och min brorsa var ensamma hemma i en vecka när våra föräldrar var utomlands, jag var 13 och han 16!

Ja, jo.. De är lite äldre så dem är väl lite mer gammaldags antar jag.. Men har liksom alltid varit så, jag vet bara inte vad jag ska göra direkt
  • Tow2Mater
    captainkurt skrev 2015-09-24 21:20:30 följande:

Farbrorn kom hem från jobbet vid 8:30 och då låg jag och sov i sängen.

Varfor åkte du inte till skolan då? Går det bara en buss per dag?
  • HäckHäxan
    captainkurt skrev 2015-09-24 22:45:35 följande:
    Ja, jo.. De är lite äldre så dem är väl lite mer gammaldags antar jag.. Men har liksom alltid varit så, jag vet bara inte vad jag ska göra direkt
    Tror inte det har med åldern att göra. Min mamma är bara 20 år äldre än mig i årtal och hon hade absolut flippar om jag inte skötte mig.

Så det enda jag kan se som lösning är att du frågar den hit du kan bygga upp tilliten och förtroendet igen och bevisa att du kan ta ansvar eftersom du förstått att du brustit på den punkten. Det är okej att fela faktiskt och du vet ju att du gjort det så det är bara att bita ihop och visa dig värdig tilliten igen.
  • Sandra8978

För ett barn som tidigare alltid skött sig tycker jag det låter som en överreaktion från deras sida. 
    Jag lovar dig att de också försovit sig en gång i sina liv, vilket är något du kan fråga dem om.

Man ska inte kräva mer av sitt barn än vad man själv håller, något det är lätt att glömma bort mitt i all "uppfostran".

Oavsett detta, de tycker de har rätt och de bestämmer över dig.
    Fråga dem vad du ska göra för att återfå deras förtroende och gör det.
    Den dag du betalar din egen hyra och är din egen herre kommer du inte kunna råka ut för någons godtycke igen.

• Anonym (nn)
    Tow2Mater skrev 2015-09-25 03:05:17 följande:

Varfor åkte du inte till skolan då? Går det bara en buss per dag?

Det undrar jag också... Blir man väckt 08.30 borde man ju kunna infinna sig på skolan någongång under förmiddagen åtminstone. Och 1-2 missade lektioner pga en engångsföreteelse till försovning är ju inte hela världen.
Svar på tråden Gjorde bort mig ordentligt..