• Joo3221414

Hjälp med vinterkläder!

Snön borde komma vilken dag som helst nu så imorgon tänkte jag beställa 2 åringens vinteroverall. Det blir en isbjörn och jag undrar nu hur de är i storleken? Han har oftast storlek 98 i vanliga kläder och storlek 92 passar perfekt till byxor.

Sen undrar jag också vilka de bästa vintervantarna och mössan är? Eftersom det kan bli uppemot -30 så vill jag ha riktigt ordentliga. Så berätta gärna om era egna erfarenheter kring mössor och vantar. :)

• Svar på tråden Hjälp med vinterkläder!
  • Vickan I

Strl 104 i overall och ngn av Hestras vintervantar. Mössor tycker jag det finns flera bra märken beroende på modell man vill ha. Men en som går ner över öronen, pannan och kinderna.

• Joo3221414

Varför tror du storlek 104? Tänker att de kanske inte växer lika fort nu i den här åldern? (Mitt första barn) Dessutom läste jag att isbjörn har "grow cuffs" eller vad det nu heter, alltså att det finns nå sömmar som man kan sprätta upp som gör att den blir längre? :) Borde jag ändå ta 104 då?

Jaa, Hestra har jag sett folk ha. Är det den här modellen www.outnorth.se/hestra/baby-zip-long-mitt ?

Tror du att didrikssons mössa fungerar bra? www.outnorth.se/didriksons/biggles-cap-4986 (jag har studentrabatt på den sidan) :)

Tack för att du tog dig tid att svara föresten! :)

Svar på tråden Hjälp med vinterkläder!