• Kindersurprise

Farmaceut lön

Hej

Jag undrar hur mycket tjänar farmaceuter, nämligen receptarie.

Kommer o få jobb snart och vill förhandla mitt lön men så klart vill inte framställa mig som en greedy människa.

Tack

Hej

• Svar på tråden Farmaceut lön
  • Anonym (Hanna)

Är du medlem i facket eller någon av studentorganisationerna så brukar man kunna få info därifrån.
    Jag jobbade i den branchen precis efter omregleringen av marknaden när det var extrem brist på farmaceuter och då var lönesituationen väldigt gynnsam. Minst 25000kr fick de som var nyexade, ofta upp mot 27-28000kr.  Tog man en tjänst i uppstartsteam och liknande som reste runt och byggde nya apotek och jobbade med såna projekt så kunde man få tillägg på 10-12000kr/mån.
    Plus att många av de nyare kedjorna har ju öppet kvällar och helger så då tillkommer OB.

Någon annan kanske vet om det lugnat ned sig idag eller om läget är detsamma.

• Anonym (farmacevt)

Jag jobbar på timme som receptarie pga att jag utbildade mig till annat och arbetar inom det nya yrket merparten av min arbetstid. Jag har 190 kr/timme (+ob och semesterersättning) men det är 2014 års lön, skall skriva på nytt avtal med ny lön nästa månad.

• Anonym (Hanna)

Ok, då ser det väldigt bra ut nu då för det motsvarar ju en månadslön på mer än 30000kr (före ob och semesterersättning). Bra karriärval!

Svar på tråden Farmaceut lön