• fua

Hjälp!!

Jag är nu i vecka 34+4 och sist jag va på förlossningen och förra gången hos bm så sa dom att bebis låg i säte. Men idag vid 15 så började det trycka neråt i magen, så har haft en smärta i nedre delen av magen mot fittan och ryggsmärta... Mellan 15 & 19 har jag knappt kunnat röra mig. Kan inte stå sitta ligga eller något för det gör så förbannat ont!!

Några tips vad man ska göra eller kan göra?

• Svar på tråden Hjälp!!
  • Emelie81

Ta två Alvedon och vila. Släpper det så är det ok. Släpper det inte så får du ringa förlossningen.

• emeliienicole

Hej!

Min bebis är nu 4 månader men han låg också i säte. Jag valde då att göra ett kejsarsnitt och dom bokade tid för det. Dom sa även att om jag kände av minsta lilla värk eller om jag trodde att förlossningen startat så skulle jag ringa förlossningen direkt. Så föreslår att du ringer förlossningen och rådfrågar med dom vad du ska göra så att det eventuellt inte har kört igång. Lycka till! :)

• Tonensu

Jag är i v 36+0 idag och min ligger i säte. Jag ska göra vändningsförsök på måndag och går inte detta så blir det planerat kejsarsnitt. Det bästa är ju att du ringer och hör med förlossningen. Du kanske får åka in eller så säger dem att du ska avvakta. Bättre att ringa en gång för mycket vilket som. Hoppas det går bra för dig :)

Svar på tråden Hjälp!!