Att hitta någon kräver ju också att man förstår att man måste marknadsföra sig själv och helt enkelt göra det som krävs av en för att visa att man är singel och tillgänglig.
Hittar man hela tiden på "ursäkter" till varför man inte kan visa sig där och där och inte kan göra si eller så - ja då får man också svårt att hitta någon . Det är ganska enkel logik.
Är man öppen med att man är singel och framhäver dom bästa sidorna av en själv så är halva jobbet faktiskt gjort, då har man öppnad alla möjligheter för att träffa någon. Resten får man då faktiskt klura ut själv.
Nätdejting är inte för alla, absolut. Men det finns fortfarande tidningar som har kontaktannonser och det finns sajter på nätet som ännu använder sig av vanliga kontaktannonser där man får skriva brev/mail direkt till den som söker.
Även vanliga brevvänsannonser kan fungera för att hitta en partner.
Finns man tillgänglig på andra sociala media som tex Facebook, olika forum (som här tex) och liknande kan man via den vägen hitta en partner. Det är en del ensamma mammor som träffat sin nya partner via fikaträffar som ordnats här på Familjeliv tex. Eller att man lägger till en vän på facebook man får tips om i flödet och börjar prata med varandra.
Att gå på olika evenemang kan vara lyckat. Antingen via sånt man hittar inom sin egen kommun som annonseras i tidningar och på anslagstavlor eller via inbjudningar man får på tex Facebook eller man går på något som anordnas inom något man gillar, kanske gymmet har öppet hus en kväll tex. Eller kompisen tycker man ska följa med på kattutställning.
Kanske man tackar ja till att gå på middag hos en kollega eller följa med på after work kan vara en ide för att via tredje part komma i kontakt med folk man annars aldrig skulle träffat.
osv osv...
Det finns många möjligheter att träffa någon på, det handlar bara om att vilja ta chansen och att göra sig tillgänglig.
Anonym (Undrar också!) skrev 2015-09-27 08:47:39 följande:
Bra fråga. Det undrar jag med. Via arbetet går inte, arbetar på en liten arbetsplats och dom jag arbetar med är kvinnor eller gifta män. Så det går bort. Nätet funkar inte, vill inte lägga ut bilder på mig då det känns alldeles för privat att vem som helst kan se dom, och folk skriver väl inte till någon utan bild? Krogen går jag aldrig på, är väl ute och käkar med jobbet två gånger om året dock men har inte fått något napp då heller. Intressen? Jag tränar på gym sex dagar i veckan men inte träffat någon där heller. :(
Kyrkan skrev någon? Kanske är där jag får börja hänga då ;) Vad gör man där om man inte är troende? Har ingen manlig singelgranne i min ålder men det hade ju varit praktiskt att slippa ta sig längre än utanför dörren :P Hopplöst fall man är haha.