Malin 845 skrev 2015-09-27 16:56:14 följande:
Hej!
Folsyra tar jag, och det ska man ta dagligen när man planerar barn och i början av graviditeten. Rosenroten har jag precis börjat med, och det tar jag för att min cykel är så lång, 62 dagar förra cykeln och är inne på dag 65 nu.. Ganska drygt.. Det ska göra att cykeln kommer tillbaka på rätt rytm och även att man får starkare ägglossning. Men man ska bara ta dem mellan mensen och ägglossningen, för det kan ge mf om man tar den efter ägglossningen.
Ska ta bidrottning med om inte rosenroten fungerat, men känns hopplöst just nu..
Har ni försökt länge?
Hejsan Malin och tack för svar.
Jag har också förstått det så. Jag vill bara så gärna bli gravid. Slutade med mina nuvaringar, p-ring för 5 veckor sedan idag. Min mens har alltid varit väldigt oregelbunden innan jag började med ppiller för ca 6-7 år sedan. Hade månaders uppehåll, hade kanske mens 2-4 gånger per år. Så jag bar ganska säker att mensen inte skulle komma vare sig jag var gravid eller inte. Men den kom, som en klocka. Exakt den dagen den skulle komma. Jag blev ju som du säkert förstår väldigt förvånad. Jag hade då en 28 dagars cykel. Vilket bör göra det lätt för mig att räkna ut min ägglossning. Men jag ville mest veta om det är bra för mig att ta tabletter eller om det mest rör till det om man har regelbunden! Vilket jag hoppas den förblir.
Jag hade lite symptom. Som väldigt ömma bröst, molande mensvärk mm som faktiskt hållt i sig, har fortfarande väldigt ont i brösten vilket jag tkr är konstigt. Hur länge har ni försökt? Är det första barnet?