Förstoppning?
Jag har en 6månaders som sedan ett par veckor tillbaka har börjat smaka mat och äta gröt. Innan har han ätit endast ersättning sedan han var en månad gammal. Självklart förstår jag att avföringen förändras när dom börjar äta annat än ersättning/bröstmjölk men sedan två veckor tillbaka har jag uppfattat bajset ovanligt hårt, och dom senaste två dagarna har han blivit jätteledsen när han försöker bajsa. Han har även fått små, små sår vid analöpningen, som jag försökt att lindra med salva. Så min fråga till er som kanske har erfarenhet av liknande situation - är det förstoppning? Jag har sökt runt och försökt med det mesta - ge katrinplommon-puré, massera magen, bada, välling m.m. Men inget verkar hjälpa.
Har hört att man kan doppa febertermometern i lite olivolja och föra in i stjärten, men vet inte om detta funkar? Ska till bvc imorgon, så kommer självklart ta upp detta då, men fram tills dess - någon som har några tips på vad man kan göra? Som förstagångsförälder blir man ju orolig, och så tycker jag så synd om honom när han blir så ledsen! :(