• HenryIronstead

1 grön varning för Off topic - får inte vara anonym på en vecka

Ska det vara såhär? Får det verkligen gå till såhär?

Fick ett PM från moderator:
    "Ett inlägg som du skrivit under rubriken "trådnamn" har plockats bort. Det är viktigt att respektera trådens ämne. Inlägg som anses Off topic i det allmänna forumet kan komma att tas bort om det anses störande för tråden. (Off-topic är inte tillåtet i Känsliga Rummet)"
    Sju (7) dagars anonym-block pga ett endaste ot-inlägg. Rimligt. Verkligen.

• Svar på tråden 1 grön varning för Off topic - får inte vara anonym på en vecka
  • Lonlely Wolf

Jag blev borttagen anonymitet utan att jag ens varnades. Hade inte skrivit nåt som skulle leda till att inte få skriva anonymt. Mailade FL, men där säger dem att dem inte sett till att jag inte får vara anonym. Hela FL har blivit skum.....

• taquine

Blivit både avstängd och fått min anonymitet indragen av skäl jag inte förstår. Nu stör mig inte detta att inte vara anonym eftersom jag alltid skriver under mitt nick, men visst är det skumt att man inte får någon riktig förklaring.

Goodness me
  • Rakad Apa

Blev själv nyligen avstängt i 24 timmar trots att jag inte skrivit något dumt eller stötande. Jävligt märkligt. 

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • HenryIronstead
    Lonlely Wolf skrev 2015-09-28 00:09:41 följande:
    Jag blev borttagen anonymitet utan att jag ens varnades. Hade inte skrivit nåt som skulle leda till att inte få skriva anonymt. Mailade FL, men där säger dem att dem inte sett till att jag inte får vara anonym. Hela FL har blivit skum.....

Det här är verkligen inte okej, det är ju helt sjukt. Rätta mig om jag har fel, men visst var det så att anonymiteten drogs först efter en röd varning?
    Ingen idé att skriva till dom, har hört från flera att det inte svaras på mail.
    taquine skrev 2015-09-28 00:39:21 följande:
    Blivit både avstängd och fått min anonymitet indragen av skäl jag inte förstår. Nu stör mig inte detta att inte vara anonym eftersom jag alltid skriver under mitt nick, men visst är det skumt att man inte får någon riktig förklaring.
    Goodness me

Men WHAT! Det är ju bara ren galenskap! Sitter det alltså någon med "makt" över forumsmedlemmar och stänger av kreti och pleti som den vill?

Jag blir så förvånad. Sitter det några och tycker att ett forum ska skötas såhär? Misskötas, snarare.
  • HenryIronstead
    Rakad Apa skrev 2015-09-28 00:43:45 följande:
    Blev själv nyligen avstängt i 24 timmar trots att jag inte skrivit något dumt eller stötande. Jävligt märkligt. 
    Livet är för viktigt för att tas på allvar. - Oscar Wilde

Helt sjukt!
    Men vad gör man? Vem anmäler man dessa missförhållanden till? Vilka är ansvariga?
  • Rakad Apa
    HenryIronstead skrev 2015-09-28 00:47:35 följande:

Helt sjukt!
    Men vad gör man? Vem anmäler man dessa missförhållanden till? Vilka är ansvariga?
    Ja, satt som ett frågetecken när jag blev avstängd. Hade ju haft förståelse om jag hade varit dryg men så var ju inte fallet. 

Man kan höra av sig till supporten via mail, var åratal sedan jag gjorde det men mailadressen borde finnas på sidan nånstans.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Lonlely Wolf
    HenryIronstead skrev 2015-09-28 00:44:54 följande:

Det här är verkligen inte okej, det är ju helt sjukt. Rätta mig om jag har fel, men visst var det så att anonymiteten drogs först efter en röd varning?
    Ingen idé att skriva till dom, har hört från flera att det inte svaras på mail.
    Men WHAT! Det är ju bara ren galenskap! Sitter det alltså någon med "makt" över forumsmedlemmar och stänger av kreti och pleti som den vill?

Jag blir så förvånad. Sitter det några och tycker att ett forum ska skötas såhär? Misskötas, snarare.
    Jag fick inte varning eller nåt överhuvudtaget....Var när jag skulle svara på ett inlägg som jag såg att jag inte hade tillgång till anonymitet knappen mer. Hade skrivit anonymt ett par gånger och det var helt vanliga inlägg. 
  • Anton Chigurh
    FAMILJELIV är en privatägd sajt, dom sköter forumet som dom behagar - så länge svensk lag följs vad gäller förtal, hot osv osv - alltså inte ett skit någon kan göra. Bara å tugga i sig allt vad "moderering" heter. 

Nu är jag för egen del så jädra snäll och tillmötesgående så jag kan inte minnas när jag senast blev avstängd, eller ens fick ett inlägg plockat. Det måste vara flera timmar sen sist.

Kram, för helvete //Anton penguinpush
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aikido
    Lonlely Wolf skrev 2015-09-28 01:10:53 följande:
    Jag fick inte varning eller nåt överhuvudtaget....Var när jag skulle svara på ett inlägg som jag såg att jag inte hade tillgång till anonymitet knappen mer. Hade skrivit anonymt ett par gånger och det var helt vanliga inlägg. 
    Det var inte så att tråden hade flyttats till ett annat ställe som inte hade möjligheten till anonyma svar?
  • HenryIronstead
    Aikido skrev 2015-09-28 08:48:46 följande:
    Det var inte så att tråden hade flyttats till ett annat ställe som inte hade möjligheten till anonyma svar?

I mitt fall är det så att det står där jag vanligen kan välja nick:
    ?Du kan posta inlägg som anonym först fr.o.m. 2015-10-04 20:58:18? - vilket borde betyda att "moderatorn" som är ansvarig för detta sjuka tilltag var aktiv igår (söndag) kväll klockan 20:58. :)
    Lonlely Wolf skrev 2015-09-28 01:10:53 följande:

Ja verkligen misskötas, om det nu är som jag tror, att det sitter någon eller några som har för lite "makt" i sina liv, så de måste jävlas med FL:s medlemmar.
Svar på tråden 1 grön varning för Off topic - får inte vara anonym på en vecka