• Klea

Resetandkräm + solkräm

Halloj.
    Nån som vet ifall det finns att köpa en mindre variant av tandkräm och solkräm? Tycker de jag har är lite buffliga att ha med sig.

Och nej jag tänker inte köpa på plats på resemålet....

Går väl kanske att hälla över i nån mindre "burk" men frågan är om det kan missuppfattas som något annat i en omärkt burk...

• Svar på tråden Resetandkräm + solkräm
  • nokitus

Solkräm har jag ingen aning om, där kanske det blir att hälla över i en mindre burk, men tandkräm brukar ju nog finnas. Hag har i alla fall någon gång köpt resetandkräm i små tubar på en vanlig matvarubutik.

• flygrl

Folktandvården brukar sälja bla. tandkräm i små tuber lagom för resa.

• Anonym (Apotek)

Apoteket har tandkräm och små flaskor.

Ska du bara ha handbagage eller vad är problemet? I incheckat bagage kan du ha solkräm i vad som helst. I handbagage i flaskor max 100 ml har jag för mig. Du kan ha vilken flaska du vill, finns ju mängder av sådana resekit att hälla över saker i småflaskor och burkar i...

• Klea
    Anonym (Apotek) skrev 2015-09-28 08:33:34 följande:

Apoteket har tandkräm och små flaskor.

Ska du bara ha handbagage eller vad är problemet? I incheckat bagage kan du ha solkräm i vad som helst. I handbagage i flaskor max 100 ml har jag för mig. Du kan ha vilken flaska du vill, finns ju mängder av sådana resekit att hälla över saker i småflaskor och burkar i...

Vadå vad är problemet? Har inte du med att göra. Jag efterfrågade små tuber, inte massa idiotförklaringar. Jag vet precis vad som gäller för handbagage och incheckat tack!
  • Anonym (Apotek)

Herregud! Varför så otrevlig? Det var en seriös fråga från min sida som du kunde besvarat trevligt eller låtit bli. Anledningen till att det var ett problem för dig kunde ju spelat roll för svaret. Om du inte vill ha någon hjälp från andra så förstår jag inte varför du skriver här istället för att bara ta reda på fakta själv.

Klea skrev 2015-09-28 09:34:18 följande:

Vadå vad är problemet? Har inte du med att göra. Jag efterfrågade små tuber, inte massa idiotförklaringar. Jag vet precis vad som gäller för handbagage och incheckat tack!

• Klea
    Anonym (Apotek) skrev 2015-09-28 13:14:41 följande:

Herregud! Varför så otrevlig? Det var en seriös fråga från min sida som du kunde besvarat trevligt eller låtit bli. Anledningen till att det var ett problem för dig kunde ju spelat roll för svaret. Om du inte vill ha någon hjälp från andra så förstår jag inte varför du skriver här istället för att bara ta reda på fakta själv.

Jag har mens
Svar på tråden Resetandkräm + solkräm