• hallonvaniljte

Inskolning, syskon sjuk

Hej

Måste fråga om råd...

Skulle skola in min 1,5 åring på förskolan förra veckan. De har 3 dars inskolning. Men han fick feber av vaccinet och vi fick därför börja skola in i dag.Hann gå förra måndagen oxå. I kväll fick storebror feber/förkyld så nu måste vi bli hemma.

Hur gör man då?

Kan en förälder vabba ( jag jobbar å pappan jar semester) med storebror å den andra som har semester gå med lillen på förskolan? Eller måste vi skjuta inskolning ytterligare?

Känns som han aldrig börjar!!

Om vi skjuter på inskolning, vad tar vi då för ledighet nästa vecka? Föräldrapenning? Sambon får inte semester mer än denna vecka!!

Hur gör man?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Inskolning, syskon sjuk
  • IsDimma
    Tines skrev 2015-09-28 20:10:52 följande:

Ring dom i morgon och se vad dom säger.

Jag tror det går bra att komma dit.

Att komma dit med 1.5åringen är ju inget problem. Klart hen får komma. Men det var inte det som var frågan. För storasyskonet kan inte komma med till förskolan.
    Svaret på frågan du ställer ts vet jag dock inte.
  • Vestra

Det går inte att en vabbar med storebror och en har inskolning med lillebror? Kolla med försäkringskassan. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Pajama

Det måste man väl få, en ha semester och skola in och en vabba?! Man kan ta föräldrapenning och skola in också, om ni har kvar.
    Har han bara 3 dagars inskolning?! Våra har haft 10 dagar = två veckor i den åldern!

• hallonvaniljte

Tack för alla svar. Känns lite svårt å veta hur jag ska göra. Kanske får ringa fk å fråga. Om man får tag i dem på morgonen! vi har fp kvar. Kanske jag kan ta fp på sonen som är sjuk om man får det å arbgivaren tycker det ör ok?! F5lr fp och semester borde man ju få ha samtidigt! Sen ör frågan vad arbetet tycker om det samma dag!! Åhhh...vad svårt!!

Svar på tråden Inskolning, syskon sjuk