• Stardust88

typiskt svenska varor att skicka till usa?

Hej! Jag har en kompis i usa som jag ska skicka lite saker till, saker man kan äta som är typiskt svenska! Jag har några idéer men skulle vilja ha några fler förslag!

Någon idé???

• Svar på tråden typiskt svenska varor att skicka till usa?
  • Fjäril kär

sill, Kalles kaviar, falukorv, svenska snapsar, isterband, surströmming, paltbröd, kroppkakor, spettekaka, jordgubbskräm, knäckebröd, blodpudding

är väl det jag kommer på spontant

• ninasord

Älgskit Skrattande
    Äh, jag vet inte. Själv har jag skickat lakrisal, några prylar med engelsk text på, väska till hans fru mm. Inget märkvärdigt egentligen, men det beror helt på vem personen är och hur du känner denne. Han har fortfarande inte ätit hela tuben. Haha. Var väl lite väl starkt för honom.

• ninasord
    Fjäril kär skrev 2015-09-28 21:44:22 följande:

sill, Kalles kaviar, falukorv, svenska snapsar, isterband, surströmming, paltbröd, kroppkakor, spettekaka, jordgubbskräm, knäckebröd, blodpudding

är väl det jag kommer på spontant

Inte kalles kaviar!
    Det är väl det sista man vill tortera någon med.
  • Fjäril kär

inte att förglömma är ju pepparkakor och svenskt godis. Malacos gott och blandat, Ahlgrens bilar, Marabou chokladkaka

• nnnnnnnn

skicka något gott!
    Ahlgrens bilar eller annat smaskigt.

Surströmming eller annat är inte särskilt trevligt...

• MadHatter

Älgkorv, rökt renkött, riktigt gott knäckebröd (typ fröknäcke), hjortronsylt, nån fin lakrits, (om det hade gått fin lagrad ost tex Västerbotten)

• ninasord

Mat och diverse var väl sådant amerikanska släktingar skickade till Finland på 40-talet. Kostar ju en hel del att skicka också Förvånad

• Aniiee

Saker jag saknade från Sverige jämt och ständigt:

Rårörda lingon!
    Ahlgrens bilar
    Mesost
    Annas pepparkakor + nonstop (går inte att sära på....)
    Svenska kokböcker (med svensk mat, alltså)
    Svenska julkalendrar! (vilka jag nu engelsktextat en massa....)

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • BuoBä

Nyponsoppa och mandelbiskvier

Hjortronsylt

"Swedish fish", alltså godisfiskar från Malaco

• Grus grus

Ahlgrens bilar är ett måste! Sen tänker jag en hårdost och att skicka med en osthyvel också. Tydligen är det ovanligt i många länder.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
Svar på tråden typiskt svenska varor att skicka till usa?