typiskt svenska varor att skicka till usa?
Hej! Jag har en kompis i usa som jag ska skicka lite saker till, saker man kan äta som är typiskt svenska! Jag har några idéer men skulle vilja ha några fler förslag!
Någon idé???
Hej! Jag har en kompis i usa som jag ska skicka lite saker till, saker man kan äta som är typiskt svenska! Jag har några idéer men skulle vilja ha några fler förslag!
Någon idé???
sill, Kalles kaviar, falukorv, svenska snapsar, isterband, surströmming, paltbröd, kroppkakor, spettekaka, jordgubbskräm, knäckebröd, blodpudding
är väl det jag kommer på spontant
Älgskit
Äh, jag vet inte. Själv har jag skickat lakrisal, några prylar med engelsk text på, väska till hans fru mm. Inget märkvärdigt egentligen, men det beror helt på vem personen är och hur du känner denne. Han har fortfarande inte ätit hela tuben. Haha. Var väl lite väl starkt för honom.
sill, Kalles kaviar, falukorv, svenska snapsar, isterband, surströmming, paltbröd, kroppkakor, spettekaka, jordgubbskräm, knäckebröd, blodpudding
är väl det jag kommer på spontant
inte att förglömma är ju pepparkakor och svenskt godis. Malacos gott och blandat, Ahlgrens bilar, Marabou chokladkaka
skicka något gott!
Ahlgrens bilar eller annat smaskigt.
Surströmming eller annat är inte särskilt trevligt...
Älgkorv, rökt renkött, riktigt gott knäckebröd (typ fröknäcke), hjortronsylt, nån fin lakrits, (om det hade gått fin lagrad ost tex Västerbotten)
Mat och diverse var väl sådant amerikanska släktingar skickade till Finland på 40-talet. Kostar ju en hel del att skicka också
Saker jag saknade från Sverige jämt och ständigt:
Rårörda lingon!
Ahlgrens bilar
Mesost
Annas pepparkakor + nonstop (går inte att sära på....)
Svenska kokböcker (med svensk mat, alltså)
Svenska julkalendrar! (vilka jag nu engelsktextat en massa....)
Nyponsoppa och mandelbiskvier
Hjortronsylt
"Swedish fish", alltså godisfiskar från Malaco
Ahlgrens bilar är ett måste! Sen tänker jag en hårdost och att skicka med en osthyvel också. Tydligen är det ovanligt i många länder.