Kronisk huvudvärk över 6 år, hjälp hos neurolog?
Jag har haft huvudvärk i över 6 år. Spänningshuvudvärk mest men även migrän ibland, tex vid mens, hård fysisk annsträngning osv.
Huvudvärken kommer snabbt när jag är bara lite hungrig eller med en förkylning lättare eller svårare, ja då får jag en lång period av huvudvärk som varar varje dag i flera veckor. Som skoj lixom...
Trodde det kunde bero mkt på stress, rökning/snusning därför tyckte jag aTT jag får skylla mig själv. ...
Slutade röka och stressade ner i samband med graviditeten. Under tiden jag var gravid hade jag i princip aldrig huvudvärk. Men efter förlossningen kom den och har hållit i sig i princip varje dag i 8 veckor.
Jag får ingen hjälp av vårdcentralen. Har blivit skickad till remiss till tex sjukgymnast och kiropraktor. Men huvudvärken återkommer...
Jag är så trött för jag har en liten bebis nu och jag vill inte gå och ha ont hela livet i onödan . Ingen läkare har gjort en utredning/uppföljning. Jag har fått höra av en läkare att "vissa kan ha ont o magen, andra i huvudet...du får lära dig leva med det" men jag har verkligen försökt med träning spikmattor värmekuddar och även värktabletter och bad, promenader å tänkt på hållning. Men den finns där mer eller mindre jämt.
Är så trött och less på detta nu.
Kan man kräva remiss till neurologen? Kan man söka själv? Jag orkar inte mer.
Finns det någon där ute med liknande problem? Har ni fått hjälp?