• längtarefterbarn

    Ni som ätit provera hela cykeln - hjälp

    Någon med erfarenheter av att äta provera hela cykeln som vet nåt lr känner igen sig? (sen mens, konstiga symptom m.m. efter provera-stopp)


    Jag har ätit provera några månader mot endometrios för att bli av med mensen. Åt cerazette innan som inte hjälpte, fick då öka till två cerazette om dagen. hjälpte inte heller, mådde bara illa och fick vätska i benen, kändes fortfarande som jag hade ägglossning och fick mens nästan som vanligt. Fick då testa provera istället och fortsatte med två om dagen varje dag hela cykeln och blev helt blödningsfri.


    Nu är det över två veckor sen jag slutade med provera och fortfarande har inte mensen kommit. Har fått mycket typiska biverknings/grav-symptom sen jag slutade, tycker det borde vara tvärtom, att man får mindre symptom. Hade inte mycket biverkningar av proveran förutom illamående ibland, men efter att jag slutat har det bara kommit mer och mer symptom.


    Idag har jag börjat få väldigt ont i magen, mest runt ena äggstocken. Lite som mensvärk och ägglossningssmärta samtidigt men ändå inte. mer som tyngdkänsla och pirr. Kissnödig hela tiden. Inte en tillstymmelse till att mensen ska komma i övrigt. Ingen pms men extremt trött och huvudvärk. Hade så för någon vecka sen också. tog äl-test då som var neg. nu vet jag inte för de är slut.


    Väntar ju på mensen för att kunna ta prover 3e dagen.. Hur länge ska man vänta innan man tar kontakt med gyn? Hur lång tid är normalt? Vad gör man om mensen inte kommer tillbaka spontant?


    Slarvade med proveran för några veckor sen pga illamående och missade en hel del piller. Fick en vecka med spottings och ytterligare nån vecka senare missade jag piller helt 2 dagar i rad, men det borde verkligen vara omöjligt att få äl på den lilla tiden, väl? Så det borde inte kunna röra sig om grav öht? Har fått för mig att man inte kan få äl om man äter provera hela cykeln. Känns rätt onödigt att ens testa isf.

    Är det vanligt att få mer känningar första cykeln efter att man slutat med pillren? Eller vad kan det vara frågan om?
    Vart är min mens >.<


    När blir man normal igen?


    Några tankar?

  • Svar på tråden Ni som ätit provera hela cykeln - hjälp
Svar på tråden Ni som ätit provera hela cykeln - hjälp