Potentiell terrorist
Jag såg en senast jag var inlagd efter incidenten ute på gatan. Han talade, resonerade och betedde sig som en potentiell terrorist. Uppenbart påverkad och under inflytande av idéer som inte kom från honom själv. Jag ska inte skriva så ingående i tanke på hans integritet, jag vet att det snackas mycket bland andra som varit inne.
Anledningen till att jag nämner det är att jag idag vet skillnad mellan misstänkt, potentiell eller trolig. Han sade bla.:"Jag vet fan exakt vad man ska säga för att en annan skulle gå och ta livet av sig". Och nej, han är inte svensk, han säger att han är Islam själv samtidigt som han tror att han är en högt uppsatt ledare här i norden.
Det är den form av tankegångar vi måste ha ögonen öppna för. Det skrämmer mig inte det minsta och detta var bara en början i en lång process där människan blir hjärntvättat. Man kan hjärntvätta människan, i syfte för att göra gott och i syfte för att göra ont.
Allting som verkar farligt är i själva verket inte det. Även polisen är tränad för att kunna hantera svåra och farliga situationer, utan den utbildningen skulle vi inte ha väl fungerande poliser ute på fält.
Tack för att du läser.