• Äldre 30 Sep 12:55
    1428 visningar
    7 svar
    7
    1428

    Hur associerar ni följande namn?

    Vi har svårt att bestämma namn till vår son som nu är drygt en vecka gammal. Tycker att Carl är väldigt vackert men det låser sig i munnen på oss båda när vi testar det.

    Nu pratat vi om Fred, Ivar, Petter och Gunnar, skulle vara intressant att höra hur andra ser på dessa namn, tänker främst om de klingar seriöst och passande för såväl ett barn som vuxen. Storebror heter Anton.

  • Svar på tråden Hur associerar ni följande namn?
  • Äldre 30 Sep 13:30
    #1
    Carl är bra och gångbart men halvjobbigt att säga p.g.a. r:et. Passar dock som andranamn!

    Tycker alla era förslag känns seriösa men föredrar nog Ivar i så fall...har inte riiiktigt smält charmen med Gunnar än hehe.
  • Äldre 30 Sep 14:13
    #2

    Alla namn är fina. Carl svårt att säga ja, Petter ligger kanske inte i tiden. Gunnar är fint men kanske inte ihop med Anton. Ivar var bäst till Anton :)

  • Äldre 30 Sep 14:24
    #3

    Fred och Ivar gillar jag. Gunnar och Petter är helt okej, men inget jag skulle välja själv.
    Carl är lite av ett favoritnamn, om än lite för populärt.

  • Äldre 30 Sep 14:57
    #4

    Gillade alla namn förutom Gunnar.

  • Äldre 30 Sep 19:23
    #5

    Gunnar är supergulligt, men funkar även på en vuxen man. Fred är också fint!

  • Äldre 2 Oct 14:00
    #6

    Ivar - Passar hela livet. Låter snällt och ordentligt. Lite sött och lite manligt.

    Gunnar - Rejält, passar hela livet. Tänker stolt odalman.

    Petter - Passar också hela livet. Lite tråkig association till rapparen, men annars tänker jag att Petter är en bonde ur historien. Eller kanske en enkel soldat. Så ptja... rejält, men enkelt(inget dåligt).

    Fred - Skiljer sig helt från de andra namnen. Inget fel på det egentligen även om det är lite mycket smeknamn för mig. Går nog an hela livet, men är rätt sött.

    1. Ivar
    2. Gunnar
    3. Petter
    4. Fred


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 4 Oct 20:53
    #7

    Jag är så tacksam för era tankar! Vi har inte lyckats bestämma oss än men er input är till hjälp!

Svar på tråden Hur associerar ni följande namn?