• Anonym (:()

Vul men fanns inget där. Och andra frågor

Jag borde vara i v7 (6+2) idag. Var och gjorde ett Vul. Men hon såg inget.. Inget foster utan bara en tom hinna inte ens denna gulosäckem (heter de så?) som fostret har i början. Fick en ny tid om en vecka. Så jag antar de är ett misfall. Har haft väldigt mkt "växtvärk" illamående stora bröst och galet trött. Väldigt säker på när jac blev gravid.. Men när borde kroppen börja blöda? Känns skitjobbigt å vänta å jobba också. Hur mkt blöder man egentligen? Hur länge? Hur ont gör de?

Jag har gjort en abort innan och skrapades och fick livmoderinflmattion, kan de påverka nu?

• Svar på tråden Vul men fanns inget där. Och andra frågor
  • förstabarnet

Jag har haft precis så nyligen, en sk ofostrig graviditet. Liten har då tillbakabildats redan i v.4-5 berättade läkaren för mig.

Jag hann gå till v.11+1 innan det upptäcktes, trodde att allt var ok så fick världens chock. Fick precis som du vänta ytterligare en vecka på ett nytt bekräftande VUL. Dagarna innan det fick jag lite bruna flytningar. Fick behandling med cytotec i två omgångar. 

Första gången började tabletterna verka efter 4 timmar. Kom rejäla koagel och blödde en hel del. Gjorde en ny koll efter knappt en vecka och då var själva fostersäcken ute men inte hela slemhinnan så fick ny behandling. Denna gång tog det två dygn innan cytotecen började verka. Fick som värkar och blödde rejält under ca 1-2 timmars tid innan det avtog. Hade sedan som knapp mens/bruna flytningar ca 2 veckor efteråt.
    Fick med mig smärstillande från läkaren i samband med att jag fick hämta cytotec, men emellan de två omgångarna fick jag även ta panodil dagligen pga värk i livmodern.

Har idag fått min första mens (eller nåt liknande) sen jag slutade blöda efter behandlingen.

Beklagar så ditt missfall!

• Anonym (MA)

Beklagar ditt MF

det är olika när kroppen stöter ut grav. En del blir kvar i flera veckor och upptäcks sent i graviditeten tyvärr, så kallat missed abortion (MA). En del mf blöder ut av sig själv. Du kommer få hjälp att starta MF om det inte kommer igång av sig själv. Förmodligen får du tabletter att ta hemma, så får du ett återbesök om några veckor. Utan tabletter blöder du kortare tid n med tabletter, det är vad jag har fått till mig. Fast det kan ändå dra ut på tiden, räkna med att blöda några veckor av och till. 

• Anonym (Nina)

Jag var också gravid i vecka 6+2 och gjorde vul, och det var precis samma för mig, en tom hinna.  Skillnaden var att jag haft lite blödningar, och det var det jag ville kolla upp.  Hade alla graviditetssymptomen fortfarande, trötthet, illamående och extremt ömma bröst.   
    Missfallet kom i gång av sig själv, började blöda mer dagen därpå, och blöder fortfarande, sammanlagt 10 dagar nu.  Men det är mindre nu, så jag hoppas det snart är över :(   Graviditetssymptomen är borta, och jag känner mig ogravid nu. Missfallet gjorde ont som mensvärk ungefär, lite värre kanske. 

• Anonym (:()

Tack för era svar.

Inget blod än.. Men brösten känns mindre. Men sådan huvudvärk jag vet inte vaf jag ska ta vägen.. Känns som värdens backfylla som bara blir värre å värre... Nån som känner igen..? Kan man hjälpa till kroppen få ut?

Svar på tråden Vul men fanns inget där. Och andra frågor