• Anonym (Online-dejtare)

När sluta hänga på dejtingsajter? Om man dejtar

När bör man sluta hänga på dejtingsajter om man dejtar en tjej/kille? Speciellt om man har träffats via den vet ju den andra om att man är medlem.

Säg tex att man efter tredje dejten har börjat kyssa varandra (eller mer) och verkar gilla varandra/nyfiken på att lära känna den andra mer. Kan man förvänta sig att börja vara exklusiv då utan att ta upp det?

Är inte själv i situationen utan mer nyfiken på det. Eftersom den situationen säkert kan komma i framtiden Glad

• Svar på tråden När sluta hänga på dejtingsajter? Om man dejtar
  • Anonym (Nja)

Man får känna av situationen tror jag. Jag tog bort min dejtingsida när jag kände att jag inte behövde den längre. Min kille hade kvar den lite längre. Sen borde han ju tagit bort den. Men det gjorde han inte och han var otrogen sen. Meeeeen jag tror ändå att man ska ta bort det när man känner för det, och sedan ta upp det efter en/två månader kanske? Så man inte skrämmer bort varandra men också så att man är på samma våglängd. Jag hade ju mest bara otur.

• Anonym (Nojjig)

Har lite samma funderingar.
    Dejtat en kille ett tag och vi har haft sex. Vi hörs per sms eller tfn varje dag.
    Mitt medlemsskap på dejtingsidan gick ut gör ca 1 mån sedan. Han hade en månad kvar och visst är det väl ok att gå in o kolla.
    Jag loggar in på fb, skrollat uttråkad av ren rutin.
    Men min självkänsla är dålig och jag frågade om han dejtade andra.
    Han svarade nej och sa samtidigt att han lagt av med dejtingsidan men går in o kollar läget ibland.
    Man får nämligen mail där de vill att man ska förnya sitt medlemsskap osv.

Vi har en väldigt nära relation och båda är väldigt öppna på ett sätt jag aldrig upplevt.
    Men jag nojar ändå lite över att han går in.
    När hans medlemsskap gått ut borde han väl sluta?

Jag är 40 och det verkar som såna här känslor inte försvinner med åldern.
    Det sitter i mitt huvud (blivit rejält bedragen i förra förhållandet) och måste sluta fantisera om worst case scenario..

Tycker dock man kan radera sin sida när dejtingen börjar bli allvarlig.

• Anonym (E)

Om man träffar någon och har rätt känslor så vill man inte gå in och ens kolla läget, det intresserar inte. De jag har dejtat som visat sig vara oseriösa är de som fortsatt sitta online medan vi dejtat. De som haft riktiga känslor har slutat på en gång. Jag är likadan.

• Anonym (Nojjig)

Ja eller hur E!
    Känns som jag inte duger och att han letar efter bättre.
    Eftersom mitt medlemsskap gick ut så förnyade jag det ju inte eftersom vi började dejta. Det är väl ovissheten som gör en så osäker. :(

• Anonym (Nojjig)

Tillägg..ja varför ens "kolla läget" ??
    Om man nu säger sig lagt ned.

• Anonym (E)
    Anonym (Nojjig) skrev 2015-10-04 12:45:53 följande:

Ja eller hur E!

Känns som jag inte duger och att han letar efter bättre.

Eftersom mitt medlemsskap gick ut så förnyade jag det ju inte eftersom vi började dejta. Det är väl ovissheten som gör en så osäker. :(

Precis så kände jag med killen jag precis slutat träffa. Han skyllde på att han var rädd för förhållande osv. Jag tog upp det med honom och sa att antingen raderar han allt och är bara med mig eller så slutar vi träffas. Han velade fram och tillbaka och då dumpade jag direkt. Har man riktiga känslor så är det inte ens något att fundera över. Jag vet att jag förtjänar bättre än så. Vi hade träffats i 2 månader när jag tog upp det och på 2 månader vet man om man vill eller inte.
  • Anonym (Nojjig)

Men då kan man ju undra vad han gjorde på dejting sidan? Ute efter kk eller bekräftelse?
    Ja skulle min dejt vela så känns det ganska självklart att dumpa.
    Men tråkigt att det blev så ändå :(

• Anonym (m)

Man tar upp frågan, frågar vad han/hon tänker om saken. Säg att du funderat lite på det och undrar hur den andre tänker. Då ser man hur reaktionen blir och om det är läge att ta ett avspänt samtal om saken.

Jag gick ur sajten jag var på när vi hade träffats i kanske en månad. Kände att det var så ointressant och jag gick inte in ändå. Jag bestämde mig för att gå ur även om han inte gjorde det. Sen sågs vi veckan efter och då berättade jag att jag hade tagit bort min profil. Visade sig att han knappt varit inne sen vi hade träffats heller, och han gick genast till sin dator och tog bort sin profil han också. Nu efter 1,5 år är v ff ihop Glad

Om han inte velat ta bort den just då hade jag nog haft lite tålamod ett par veckor, men hade vi ff hängt ihop efter det så hade jag frågat om han gjort nåt åt saken då. Hade han inte velat ta bort den ens då hade jag nog faktiskt blivit besviken och ställt krav att han skulle ta bort den om han ville fortsätta med mig

• Anonym (Online-dejtare)

Ja, jag håller nog mer er. Ganska snart bör man nog ta bort den faktiskt... Om man däremot träffats på annat sätt än genom internet kan ju personen ha ett konto på någon sida ändå som man kanske inte ens vet om. Då får man ju bara hoppas att den tar bort den relativt tidigt ändå antar jag :)

Svar på tråden När sluta hänga på dejtingsajter? Om man dejtar