Anonym (Aj då) skrev 2015-10-01 10:50:25 följande:
Jag hade tänkt att satsa på detta, men efter det du skriver så kommer jag nog inte göra det. Sover aldrig på rygg, skulle aldrig komma ihåg att borsta fransarna flera gånger om dagen, gnuggar mig ofta runt ögonen.
Haha ajdå. De är som sagt tipsen för att sköta om dem på bästa sätt men många följer ju inte alla. Jag själv kan i princip misshandla mina fransar och dem håller bra ändå. Jag sover inte på rygg utan som en vilde, använder inte fransschampoo, sover med smink och petar på fransarna hela tiden (a)
Av de sakerna är det nog att undvika oljeprodukter och att undvika att gnugga som är viktigast(även självklart att undvika vatten, värme och smink första dygnet men det är ju jättelätt). Jag var också van vid att gnugga ögonen innan det är nog de flesta. Men när du har förlängning kommer du vänja dig snabbt att inte göra det. Borsta fransarna bör du göra för att fransarna ska se snygga ut men kommer du bara ihåg det en gång/dag eller varannan dag kan det räcka. Det tar tio sekunder liksom, ha den lilla borsten där du borstar tänderna och gör det till en rutin att borsta i samband med det.
Alla har unika förutsättningar och för någon som ts som har svårt att få det att hålla fransarna gäller det att följa tipsen noga. För vanliga användare är det inte lika viktigt. Jag lägger extremt lite tid och energi på mina fransar och de håller sig bra.