• Forumvärd

    Supperclub- vad gafflar du om?

    En supper-club är ett smidigt sätt att få ett varmt mål mat och nya vänner.
    Det är nämligen så att det går till på det viset att man håller tillfällig restaurang hemma hos sig själv.
    Vem som helst får komma in och käka precis som på en vanlig restaurang.
    Mysigt tänker jag!
    Men hade jag själv velat hålla en middag för okända?
    Tjae vete gudarna faktiskt.

    Men- hur känner du?
    Skulle du kunna vara värd/inna för en sådan aktivitet?

    Här kan du kika på hur Mogge och Martina funderar kring det här med att bjuda hem vänner på mat och supperclubs
    http://www.familjeliv.se/kampanj/ikea

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Supperclub- vad gafflar du om?
  • Anonym (Crowdsourcing 4life)

    Absolut! Vi har faktiskt gjort en hel del liknande, då vi hyr ut flera rum i vår villa genom Airbnb.

    Vi har ofta bjudit upp Airbnb-gäster på middag, samt även själva blivit bjudna på middag av våra gäster. Speciellt trevligt var i somras när vi hade ett italienskt par på besök som lagade hemgjord färsk pasta till oss som var helt gudomlig, samt även lärde oss hur man lagar till den.

    Man får möta fantastiskt många intressanta människor och får en otroligt viktig insikt och förståelse för andra länder och kulturer genom detta, jag tycker att alla borde göra detta åtminstone en gång i livet, det ger så mycket!

     

  • Aniiee

    Aldrig i livet. Jag agerar redan kock till 8-15 personer om dagen, och mitt hem är min fristad, dit är bara "kändisar" välkomna. Vill jag utfodra ännu fler människor går jag till jobbet.....


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (Lily)

    Nej, verkligen inte.
    Till att börja med så bor vi så litet att det är jobbigt när både jag och sambon är hemma samtidigt, sedan känns det otroligt olustigt att ta hem okända människor. Med tanke på hur oärliga folk är så skulle jag vara rädd för att både det ena och det andra skulle slinka med vissa gäster ut... 

  • Vanilla ice queen

    Alltså jag hade ju inte velat ha in hur många människor som helst på middag. Men detta med att träffa ett gäng människor man aldrig träffat förut och äta middag hade varit lite kul. Typ som halv åtta hos mig utan kamerateam...

  • Anonym (Mums)
    Anonym (Crowdsourcing 4life) skrev 2015-10-01 12:32:40 följande:

    Absolut! Vi har faktiskt gjort en hel del liknande, då vi hyr ut flera rum i vår villa genom Airbnb.

    Vi har ofta bjudit upp Airbnb-gäster på middag, samt även själva blivit bjudna på middag av våra gäster. Speciellt trevligt var i somras när vi hade ett italienskt par på besök som lagade hemgjord färsk pasta till oss som var helt gudomlig, samt även lärde oss hur man lagar till den.

    Man får möta fantastiskt många intressanta människor och får en otroligt viktig insikt och förståelse för andra länder och kulturer genom detta, jag tycker att alla borde göra detta åtminstone en gång i livet, det ger så mycket!

     


    Snälla dela receptet <3
  • Anonym (Mr. Cool)

    Nej på middag hos mig så skålar vi för våra vänner och alla som vi känner och dom som vi inte känner dom skiter vi i!

  • HenryIronstead

    Nej och jag hatar reklamen. With a vengeance.

Svar på tråden Supperclub- vad gafflar du om?