• stockholmsbruden

Gruppintervju IKEA, tips?

Jag har varit på intervju för IKEA, av 1200 personer som intervjuades gick sedan 400 vidare.. Och jag är en av dom! 180 tjänster ska tillsättas.

Nu väntar en gruppintervju och gruppövningar, någon som har erfarenhet av detta? Vad bör man tänka på? Gärna om någon varit på en intervju från IKEA får berätta hur det gick till men även andra som varit på gruppintervju. Tacksam för svar! ????

• Svar på tråden Gruppintervju IKEA, tips?
  • stormfågel

Jag har varit på gruppintervju men inte för IKEA. 

Mina tips från den erfarenheten är att vara öppen och trevlig mot de andra deltagarna i intervjun. Jag tror att de tittar mycket på det sociala samspelet.

Och sen att ha tänkt ut ett bra sätt att berätta om dig själv på några minuter ifall det kommer en runda med "jaha, då börjar vi med att presentera oss för varandra, berätta lite om dig själv".  Det är ju inte alltid man skulle sagt samma saker om sig själv i grupp som i en enskild intervju. 

• hannasofias

Jag var också på intervju för Ikea! Hur lång tid efter att du hade intervjun blev du kallad till nästa steg/gruppintervju?

• stockholmsbruden
    hannasofias skrev 2015-10-01 23:13:36 följande:

Jag var också på intervju för Ikea! Hur lång tid efter att du hade intervjun blev du kallad till nästa steg/gruppintervju?

Oj, var det i Umeå? :) fick besked redan dagen efter men dom sa att det kunde ta från 1 dag till 2 veckor innan man fick besked! Hoppas du går vidare! :)
  • stockholmsbruden
    hannasofias skrev 2015-10-02 19:36:18 följande:

Var där igår fick veta idag att jag gick vidare!!!

Åh vad roligt!! Grattis!! Vilken dag ska du dit?? :)
  • stockholmsbruden
    hannasofias skrev 2015-10-02 20:37:19 följande:

Den tolfte! När ska du dit? :) 

Åh vad spännande! Jag ska dit den 7e, visst är det i Umeå du pratar om eller? :D
  • stockholmsbruden
    hannasofias skrev 2015-10-02 21:58:24 följande:

Yes det stämmer! Lycka till du också :)

Hur gick fdet för dig?? :) och har du fått veta nått mer?
  • hannasofias

Hallå igen. De ringde och frågade om referenser idag. Har du hört något mer hur gick gruppintervjun?

• stockholmsbruden
    hannasofias skrev 2015-10-19 23:20:37 följande:

Hallå igen. De ringde och frågade om referenser idag. Har du hört något mer hur gick gruppintervjun?

Dom ringde mig med igår och frågade efter referenser och efter det har jag inte hört nått mer.. Är så spänd på att få veta.. :) dom nämnde dock för mig att det som är aktuellt är helgjobb osv.. Så har inte fått dem på 100 eller 80 procent, nämnde han nått sånt till dig? :) hoppas du får!
  • hannasofias

Ja de ringde mina referenser idag, frågade om de igår. :) Jag har bara sökt extra då jag pluggar 100% Den tjänsten ja var aktuell för var 10h per vecka :)

• stockholmsbruden
    hannasofias skrev 2015-10-21 00:14:38 följande:

Ja de ringde mina referenser idag, frågade om de igår. :) Jag har bara sökt extra då jag pluggar 100% Den tjänsten ja var aktuell för var 10h per vecka :)

Då förstår jag! Vad roligt, har du hört nått mer om du fått det?? :)
  • sahanna

Jag är samma person i tråden, råkat göra två profiler :) Men yes jag fick jobb! Härligt att vi båda fick haha. 

• stockholmsbruden
    sahanna skrev 2015-10-27 20:00:00 följande:

Jag är samma person i tråden, råkat göra två profiler :) Men yes jag fick jobb! Härligt att vi båda fick haha. 

Men Gud vad kul! Grattis!! :) vilken avdelning kom du på??
Svar på tråden Gruppintervju IKEA, tips?