• Anonym (Kim K)

Kan jag verkligen ha tighta jeans?

Min kroppsform är ungefär som Kim Kardashians fast jag inte alls är lika stor men formen är densamma.

Jag har alltid haft raka och ganska vida jeans eller åtminstone bootcut. Problemet är att jag börjar tröttna på det efter många år av likadana jeans och dessutom att jag ser ut som en låda när jag har vida jeans och någon tunika på det. Jag får ingen form och ser större ut än vad jag är när jag har det på mig. Jag vill gärna dölja plufsmagen så tunika och långa tröjor är skönt.

Jag behöver dölja både mage och rumpa och lår faktiskt känns det som.

I alla fall, kan jag ha tighta jeans utan att se helt förjävlig ut och hur ska jag kombinera det i så fall? Jag tycker det är snyggt med tighta jeans instoppade i stövlar på höst och vinter men min kropp är ju inte gjord för tighta jeans.

Hur kan jag klä mig med jeans som bas och se snygg ut? Någon som orkar hjälpa och kanske länka snygga uppsättningar med vardagskläder?

• Svar på tråden Kan jag verkligen ha tighta jeans?
  • 91Jenny

Går du in i en bra jeans affär så hjälper de dig gärna. Dom kan om vilka jeans som passar olika kroppsfigurer. Eller ta med dig en vän som säger vad hen verkligen tycker å prova ett par tajta jeans :)

• Rainbow gg

Klä dig i vad du känner dig bekväm med. Jag har stor rumpa och de enda byxorna jag trivs i är high waist skinny jeans med stretch. En del andra byxor ser bra ut på mig också men inget är så skönt som ovan nämnda. Känns ju som att jag ser bra ut när jag är bekväm också.

• Anonym (Kim K)
    91Jenny skrev 2015-10-01 16:42:49 följande:
    Går du in i en bra jeans affär så hjälper de dig gärna. Dom kan om vilka jeans som passar olika kroppsfigurer. Eller ta med dig en vän som säger vad hen verkligen tycker å prova ett par tajta jeans :)
    Fast ibland tror jag att expediterna säljer på en vad som helst.
    Rainbow gg skrev 2015-10-01 16:44:51 följande:
    Klä dig i vad du känner dig bekväm med. Jag har stor rumpa och de enda byxorna jag trivs i är high waist skinny jeans med stretch. En del andra byxor ser bra ut på mig också men inget är så skönt som ovan nämnda. Känns ju som att jag ser bra ut när jag är bekväm också.
    Vad har du för tröjor till det då? Jag vill ju gärna dölja mage, rumpa och mina ridbyxlår så det krävs ju långa tröjor till det.

• Anonym (Hejjjj)

Hej! Är själv timglasformad med stor byst, smal midja, bredare höft med röv. Det är mycket som spelar roll med vad du vill framhäva och samtidigt dölja.. Vill du se längre ut, kortare ut? Har du stor byst, liten? Berätta gärna mer så kan jag försöka ge mer raka tips :) men självklart ska du ha det du känner dig bekväm i och du tkr om!! :)

• Rainbow gg
    Anonym (Kim K) skrev 2015-10-01 16:47:06 följande:

Fast ibland tror jag att expediterna säljer på en vad som helst. Vad har du för tröjor till det då? Jag vill ju gärna dölja mage, rumpa och mina ridbyxlår så det krävs ju långa tröjor till det.

Vad jag känner för, för det mesta har jag vanliga linnen, de höga jeansen gör ju att magen sugs in lite. Tighta, lösa, långa korta, fina, basic. Allt som jag tycker om bara
  • Anonym (Kim K)
    Anonym (Hejjjj) skrev 2015-10-01 16:54:30 följande:
    Hej! Är själv timglasformad med stor byst, smal midja, bredare höft med röv. Det är mycket som spelar roll med vad du vill framhäva och samtidigt dölja.. Vill du se längre ut, kortare ut? Har du stor byst, liten? Berätta gärna mer så kan jag försöka ge mer raka tips :) men självklart ska du ha det du känner dig bekväm i och du tkr om!! :)
    Ganska stora bröst har jag nog (får ofta frågan om jag har implantat fast jag inte har det ) och väldigt smal midja, bred rumpa och ridbyxlår. Jag är ganska lång som det är även utan klackar så jag behöver inte se längre ut än jag är men visst kan det vara en bonus att se lång ut.

Jag vill se smal och snygg ut helt enkelt! Kan någon fixa det?

Jag tycker bootcut och 70-tals jeans är snyggt men har tröttnat lite och det blir ju lätt att man inte får någon form alls om man har sådana byxor med en tunika så det är därför jag sneglade lite på tighta jeans nyligen.

Min stil är mer åt hippiehållet än kostym till vardags kan man säga. Jag gillar Odd Molly stilen om du vet vad jag menar med det.

• Anonym (Kim K)
    Rainbow gg skrev 2015-10-01 16:55:15 följande:
    Vad jag känner för, för det mesta har jag vanliga linnen, de höga jeansen gör ju att magen sugs in lite. Tighta, lösa, långa korta, fina, basic. Allt som jag tycker om bara
    Jag har återupptäckt höga jeans för som du säger så suger dom in magen men det kan lätt bli obekvämt också när tjockmagen ska få plats där under. Tungan ute

• minerva123
    Rainbow gg skrev 2015-10-01 16:44:51 följande:

Jag gillar också jeans med hög midja, men det är lite svårt att hitta. Var köper du dina?
  • Anonym (Nästan timglas)
    Anonym (Hejjjj) skrev 2015-10-01 16:54:30 följande:

Hur skaJAG klä mig då? Min kroppsform är typ breda höfter, smal midja, platt mage, bröst 75c... Jag vill se mer ut som ett timglas!! Mina bröst är lite för små tycker jag, det är liksom mellan b och c... :c
  • Anonym (f)

Har Kim Kardashian plufsmage och ridbyxlår? Och du är ändå mindre än henne? Det låter som en ekvation som inte gick ihop. 

Svar på tråden Kan jag verkligen ha tighta jeans?