• Anonym (Money money)

Välbetalda arbeten

Jag vet nuförtiden att det är pengar som är nyckeln till lycka. Äta gott, resa enkelt, göra ditten och datten. Såklart kan man göra det som fattig också. Men tror det blir mer harmoni med pengar.

Men vilket jobb ska man satsa på? Ett jobb som man helst inte dukar under för, mår dåligt av stress och ångest!!! Vill ni lista dem?!

Jag går i olika tankar. En del av mig tänker att jag bör ha ett jobb som att sortera vykort... Kanske verkar slö nu men är lite uttråkad...

• Svar på tråden Välbetalda arbeten
  • ärdudumeller

När du tjänar massa och köper allt det du tror dig vilja ha kommer du inse att du inte blev ett dugg lyckligare av det. Pengar orsakar missär och problem.

• Anonym (Money money)
    ärdudumeller skrev 2015-10-01 21:07:50 följande:

När du tjänar massa och köper allt det du tror dig vilja ha kommer du inse att du inte blev ett dugg lyckligare av det. Pengar orsakar missär och problem.

Avsaknad av det skapar också misär.
  • Kary

Vet inte om det finns välbetalda arbeten som inte innebär stress...

• Anonym (Money money)
    Kary skrev 2015-10-01 21:38:25 följande:

Vet inte om det finns välbetalda arbeten som inte innebär stress...

Finns inte lågavlönade heller nuförtiden.
  • Sandthy

Ett bra optimalt jobb det är en plats där man trivs och gillar det man gör, där man får ha mycket frihet under ditt ansvar och där du kan styra din arbetstid utan att det påverkar dig och andra negativt alltför mycket. Det beskriver mitt jobb väldigt bra som projektledare och den typen av arbete finns i många branscher som är mer eller mindre "stress-relaterat", sålänge man kan påverka stress-faktorn under ens egen kontroll så är ert toppenkjobb i man tjänar hyfsat beroende bransch och område i landet. Jag jobbar inte byggbranchen i Sthlm och tycker jag tjänar helt okej för att kunna jobba för att leva och inte göra tvärtom leva för att jobba.

Sen får man tänka på att ledig tid är kanske mer värt än bara pengarna man kan få ut. Problemet är att hitta en bra balansgång mellan att intjäna pengar och få tillräckligt tid att leva för det också. Sen är ju dilemmat, ju mer pengar du får desto mer spenderas dem på något och det förefaller inte som så att du spenderar mindre bara för att du tjänar mer. Huvudsaken är kontrollen över ens liv då jobbet inte tar över. Det för mig innebär en frihet istället för stress.

Svar på tråden Välbetalda arbeten