miamarina84 skrev 2015-10-05 19:51:19 följande:
Vi fick först en tid den 29 för möte men pga att spermaprovet tog så lång till att få inbokat var vi tvungna att boka om vårt möte. Så alla tester är klara inför det :) så ring o fråga eran gyn oxå om det? Så ni inte står där sedan. De e som du säger. Hoppas de hittar något så man får hjälp för annars vad ksn de erbjuda lixom :/ vad är det för skillnad på provera o pergotime, har du pco? Åh missfall vad jobbigt. När man äntligen blir gravid :( detta är vårt 13 försök tyvärr :( o det positiva hoppas jag är att Jsg har regelbunden mens och ägglossning :) hur länge har ni försökt?
Jag får nog ringa imorgon då och se om vi kan boka om, antar att man inte får någon plan för nästa steg förrän alla tester är gjorda.
Provera fick jag för att få regelbunden mens och Pergotime för att få ägglossning. Jag har enligt journalen från en tidigare läkare misstänkt pco, men det var ingenting de pratade med mig om. Får fråga mer om detta på nästa möte!
Ja fy det var jobbigt, försöker tänka att eftersom jag blivit gravid en gång så borde det ju inte vara något allt för stort fel på oss. Men det är inte alltid lätt att vara positiv när månaderna går.. Vi är också inne på 13:e försöket! Eller 14 är det kanske nu förresten.. Fast eftersom jag troligtvis inte hade ägglossning de första månaderna och missfallet också rubbade cykeln ett par månader så har det ju inte vart 14 "ordentliga" försök. Vad skönt att du har äl och regelbunden mens, förhoppningsvis är vi gravida innan utredningarna ens är klara ??