Är jag en patetisk förälder?
Jag har ett dilemma, jag tycker inte att mitt barn ska få trycka i sig massa socker, alltså äter vi inte massa bullar, äter glass,godis osv osv hemma. Vi äter istället frukt och försöker göra sockerfria saker i den mån det går.
När vi är ute på stan så ger vi utan problem en korv med bröd, men vi skulle aldrig köpa en kanelbulle eller en godispåse till vårat barn.
Vi har ett barn som är 2-år gammalt.
Nu till själva dilemmat, mitt barn går på ett dagis där dom tycker att äta socker är ok, när något barn fyller år så bjuder dom alla barnen på glass, dom äter choklad vid någon högtid och paj ibland. När jag som förälder ifrågasatt detta, då jag anser att dom får tillräckligt av den varan hemma och att det inte behövs i förskolan blir jag mer eller mindre dumförklarad, då dom anser att det är så sällan dom ger sånt, vilket det inte är för oss.
Är jag den enda människan på denna jord som inte vill att mitt barn ska trycka i sig massa socker på förskolan?
Jag blir så frustrerad för jag känner mig som värsta hippieföräldern som inte vill att mitt barn ska få detta i förskolan. Det verkar inte som att någon annan förälder tar upp detta, utan jag är den enda.......