• Anonym (TS)

Minimizer BH i små storlekar?

Är det bara jag som reflekterat över att minimizer BHar finns i "jättesmå" storlekar på sista tiden? Såg på en internetsida häromdagen att det fanns såna här "förminskande BHar" enda ner till storlek 65D/70C! Förvånad Alltså jag har runt 65F/70E i BH och jag skulle aldrig i hela livet använda någon minimizer. Jag anser att jag t.om. har mindre byst än genomsnittet. Om något skulle jag snarare använda push-up då... Bara lite nyfiken, är det någon annan som reagerat på detta fenomen? Eller någon som har typ 70C i BH som faktiskt använder minimizer. Blir bara lite nyfiken, då jag tycker det verkar smått surrealistiskt...

• Svar på tråden Minimizer BH i små storlekar?
  • Anonym (..?)

Surrealistiskt? Det får du gärna förklara.

• Anonym (TS)
    Anonym (..?) skrev 2015-10-01 23:25:36 följande:

Surrealistiskt? Det får du gärna förklara.

Att 70C är ju förhållandevis "litet" ändå, och att då använda en förminskande BH tycker jag iaf verkar lite märkligt. När jag hade 70C skämdes jag för mina små bröst t.ex... Det är ju som att göra "litet ännu mindre". Alltså inget illa menat mot de som gör de, men blev bara så häpen när jag såg att denna typ av BH ens fanns i så små storlekar :)
  • Anonym (..?)

Well... även de som inte drar de större storlekarna kan ibland vilja få en plattare profil av olika skäl. Ibland av så enkla skäl som att ett visst plagg ska sitta bättre. Ibland för att en trivs bättre med mindre yppiga former. Själv skulle jag dra 80A (om jag använde BH med kupstorlek) och använder visserligen inte någon särskild "minimizer" men ibland en stadigare sporttop som plattar till bysten en del.

• Anonym (TS)
    Anonym (..?) skrev 2015-10-01 23:51:08 följande:

Well... även de som inte drar de större storlekarna kan ibland vilja få en plattare profil av olika skäl. Ibland av så enkla skäl som att ett visst plagg ska sitta bättre. Ibland för att en trivs bättre med mindre yppiga former. Själv skulle jag dra 80A (om jag använde BH med kupstorlek) och använder visserligen inte någon särskild "minimizer" men ibland en stadigare sporttop som plattar till bysten en del.

Intressant! Har faktiskt aldrig tänkt på det... Skäms
  • Anonym (..?)
    Anonym (TS) skrev 2015-10-01 23:54:56 följande:
    Intressant! Har faktiskt aldrig tänkt på det... Skäms
    Haha :) Ja, tänk vad mycket här i världen vi faktiskt inte tänkt på... ;)
  • Anonym (Små)

Jag har väldigt små bröst själv, men använder ofta en sk Breast Binder som mer eller mindre gör en helt platt. För jag tycker det är jätteobehagligt när brösten guppar eller rör sig det minsta medan jag går, springer osv. Så jag föredrar när brösten hålls in stadigt och stilla.

• Anonym (..?)
    Anonym (Små) skrev 2015-10-02 00:21:59 följande:

Jag har väldigt små bröst själv, men använder ofta en sk Breast Binder som mer eller mindre gör en helt platt. För jag tycker det är jätteobehagligt när brösten guppar eller rör sig det minsta medan jag går, springer osv. Så jag föredrar när brösten hålls in stadigt och stilla.

Det känner jag igen mig i. Någon riktig binder äger jag inte men jag klurar på att köpa. Var har du köpt din? Finns dom i någon fysisk butik i Sverige så att en kan prova? Jag funderar på en från T-Kingdom ev.
  • Anonym (Små)
    Anonym (..?) skrev 2015-10-02 00:45:49 följande:
    Det känner jag igen mig i. Någon riktig binder äger jag inte men jag klurar på att köpa. Var har du köpt din? Finns dom i någon fysisk butik i Sverige så att en kan prova? Jag funderar på en från T-Kingdom ev.
    Det är T-Kingdom jag köpt min från. En Model 801 Breast Binder. Deras storleksguide passade väldigt bra för mig i alla fall. De töjer ju sig efter ett tag, så de passar bra. I början ska man dock inte ha den på sig för länge eftersom kroppen inte är van vid att det stramar åt runt bröstkorgen. Men efter några gånger är det typ de skönaste underkläder jag haft på mig.
  • Anonym (..?)
    Anonym (Små) skrev 2015-10-02 00:56:19 följande:
    Det är T-Kingdom jag köpt min från. En Model 801 Breast Binder. Deras storleksguide passade väldigt bra för mig i alla fall. De töjer ju sig efter ett tag, så de passar bra. I början ska man dock inte ha den på sig för länge eftersom kroppen inte är van vid att det stramar åt runt bröstkorgen. Men efter några gånger är det typ de skönaste underkläder jag haft på mig.
    Tack för hjälpen!

Nu gick det visst från en Förvånad-tråd till en tipstråd ;)

God natt!
  • Fia 28

Jag har flera minimizer bh i storlek 75-80C. Någon push-up bh skulle jag aldrig vilja ha. För det första så passar de inte min byst det minsta, för det andra så blir det värsta skumpet när man går i dem då de inte stöder det minsta ovanifrån.

• Anonym (A)

Jag har använt minimizer-bh tidigare och skulle gärna dra på mig en idag om jag hittade en som passade bra.
    Har 70 E (helst 65 F).  Jag är rätt kort så jag uppfattar mig byst som ganska stor.
    Vilken sida var du inne på?

Svar på tråden Minimizer BH i små storlekar?