• C927

Hård kula under huden

Vill veta om någon har samma som jag eller vet vad det kan vara. I april upptäckte jag att jag hade fått en liten hård kula på sidan av benet i höjd med knät, den är ungefär samma storlek som en popcorn kärna och hård den matchar inte symptomen för en fettknöl, gick till VC där läkarn tog 10 sekunder och sedan sa att det var säkert ett gammalt insektsbett och sa att det inte var någon fara. Litar inte på detta för jag bor mitt i stan och har inte varit ute på landet. När jag upptäckte den var den ljusrosa nu har den blivit lite lila aktig. Någon som har upplevt samma?

• Svar på tråden Hård kula under huden
  • C927

Ja men ett getingbett skulle jag nog känt och det har inte försvunnit på ett halvår

mirandaekstroem skrev 2015-10-02 00:58:39 följande:

Det finns getingar i stan också. Massvis.

• Anonym (My)

Om du känner dig orolig tycker jag du ska besöka en annan läkare för att få "second opinion". Jag hade en hård knöl under huden på ryggen i säkert ett år som jag av någon dum anledning inte kollade upp innan jag började få besvär. En dag svullnade den upp och blev jätteöm. Gick till läkare som konstaterade att det var helt ofarligt, men att den var infekterad och på väg att brisera. Inget att göra i det läget utan att vänta. Efter några dagar kunde jag börja trycka ut var och det kom stora mängder. Fick trycka ut var i säkert två veckor innan allt var ute. Superäckligt och gjorde ont. Min man hjälpte till men höll på att kräkas och kallade mig för puckelrygg. Sen blev det som en grop. Enligt läkaren kommer det komma tillbaka och att jag bör operera bort det innan det blir "upprört" igen som han kallade det.

Kan tillägga att jag inte fått något bett, finne eller liknande. Kommer inte ihåg exakt vad han kallade det, men det var någonslags av ofarlig  tumör.

• Anonym (Likadan!)

Hej!

Jag har en EXAKT likadan. Min sitter på vänster ben, på insidan av benet, i knähöjd.

Min kan dessutom klia ibland. Kan din det?

Jag har funderat länge på att kolla detta. Men då jag precis blivit varslad så har jag inte känt att jag har råd.

Men man kanske borde kolla upp det ändå.

• C927

Ja exakt! Min klias också!

Anonym (Likadan!) skrev 2015-10-02 14:06:05 följande:

Hej!

Jag har en EXAKT likadan. Min sitter på vänster ben, på insidan av benet, i knähöjd.

Min kan dessutom klia ibland. Kan din det?

Jag har funderat länge på att kolla detta. Men då jag precis blivit varslad så har jag inte känt att jag har råd.

Men man kanske borde kolla upp det ändå.

• C927

Kan även tillägga att den inte har växt i storlek men den klias ibland.

• Josanda

Hej

Jag vet att ditt inlägg är gammalt mången jag har exakt samma kulor under huden. På flera olika ställen. Det är inte några bett. Har alltid med undrat vad det kan vara. Har du fått något svar?

Svar på tråden Hård kula under huden