Sonen biten på förskolan men personalen säger inget
Idag så hämtade jag min son på förskolan och såg att han hade ett udda märke på kinden, Jag sa: Men oj oj har du blivit biten eller vad har hänt? - pratade med min son men förskoleläraren stod en halv meter ifrån och sa inget utan bara gick därifrån. Min son kan inte prata ännu så förväntade mig liksom inget svar ifrån honom.
Jag försökte vänta på att någon pedagog skulle komma tillbaka men alla verkade upptagna så vi gick hem. Innan jag gick in för att hämta sonen så pratade jag med en i personalen som sa att allt hade gått så bra idag och att han inte varit ledsen nåt sen jag gick därifrån...
Nu när jag är hemma känner jag mig irriterad, jag vill ju veta vad som hänt på förskolan under dagen, och blir min son biten så vill jag ju veta det. Dessutom så är det ju lögn att han inte blivit ledsen för med ett så djupt och rejält bitmärke så har han garanterat grinat. Jag var inte säker på att det var bitmärke när jag hämtade honom så därför jag ville fråga, trodde att han kanske slagit sig på annat sätt eller att det var utslag från mat eller liknande, men fick ingen respons av fröknarna och gick då.
Nu har jag tittat närmare på såret och det är garanterat tandavtryck, så varför inte informera? Nu har min son ryggat tillbaka 2 ggr när jag försökt pussa honom och sagt ajaj och det brukar han aldrig göra. Dessutom så har han sagt aj när han nuddat kinden mot något.
Jag ska prata med förskolan imorgon, tycker inte att det är värsta händelsen men ifrågasätter varför jag inte blev informerad om vart skadan kommit ifrån.