• Familjeliv

    Nyfödd tvingades byta blod

    Nyfödd tvingades byta blod
    När lilla Svea bara var några timmar gammal tvingades hon genomgå en blodtransfusion. Orsaken: mamma Lydia är Rh-negativ.

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Nyfödd tvingades byta blod
  • Nettan83Dalström

    Jag har den blodgruppen. Blev gravid. Med tvillingar. De tog inte mycket blod för att titta till med nått. Jag födde dom. De slarvade bort blodprovet på tjejerna. Sen någon dag efter frågade dom om jag fått nån spruta. Jag sa nej. Sen fick ja en vid skinkan.

    Sen hände det inget mer med det.

    4 månader efter gjorde jag abort. Men de gav mig aldrig någon spruta och pratade inget om det.

    Nu vill jag bli gravid. Och har jätte svårt för att bli det. Det känns som om jag får missfall.

    Jag har ringt till sesam. Men de oroar sig igen utan låter det vara. Jag börjar bli orolig.

    Jag fick sprutan några dagar efter jag fött. De slarva bort blodprovet natt på tjejerna så jag vet inte vad de har för blodgrupp. Sen att jag aldrig fick nån spruta när jag gjorde abort...

    Jätte rädd nu....

    Svara gärna till min mail ????????????

  • Annelie 76

    Att vara Rh negativ hindrar inte graviditet. Blir du gravid kommer de ta blodprov för att kolla om du har antikroppar och så tar de det därifrån. Men som sagt, det är nåt annat som påverkar din förmåga att bli gravid.

  • livetärvackert

    Vid abort ges på många ställen inte den sprutan om man inte gått längre än 12 veckor då risken för komplikation inte finns förrän då, kanske är så i ditt län.

  • LusLus

    Var är trådstarten? Är det användaren familjeliv som skrivit något jag inte kan se eller är det första kommentaren som är tråden? I så fall vem bytte blod och vad pratar ettan om?

Svar på tråden Nyfödd tvingades byta blod