• Anonym (Jossan)

Hur mycket köpa present för till 13-årig tjej?

Hej, min sambos systerdotter fyller 13 år och önskar sig bara pengar eller presentkort. Hur mycket är lagom att ge?

• Svar på tråden Hur mycket köpa present för till 13-årig tjej?
  • Anonym (P)

Det beror ju på eran relation och din ekonomi. Ger jag bort presentkort så ger jag bort en summa som matchar priserna i den butiken, dvs det ska gå att köpa något utan att behöva lägga till själv.

• Duckan

300-500 kr. Din sambo kan väl vägleda genom att tala om hur mycket han brukar lägga på presenter till tjejen ifråga.

• sextiotalist

Vi har haft 200 kronor som riktlinje när det gäller presentkort vid vanliga födelsedagar och jul för syskonbarn. Det är en rimlig nivå anser vi (dvs alla syskonen)
    Nu är vi inga som brukar vräka ut pengar på presenter, utan de dyra sakerna får föräldrarna stå för.

• Frontline
    sextiotalist skrev 2015-10-02 10:16:09 följande:
    Vi har haft 200 kronor som riktlinje när det gäller presentkort vid vanliga födelsedagar och jul för syskonbarn. Det är en rimlig nivå anser vi (dvs alla syskonen)
    Nu är vi inga som brukar vräka ut pengar på presenter, utan de dyra sakerna får föräldrarna stå för.
    Vi kör på det med 200 till 250 handlar vi eller köper presentkort för till syskonbarnen när dom fyller år.
    Julklappar köper vi inga alls till nån förutom våra egna barn...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • sextiotalist
    Frontline skrev 2015-10-02 10:23:14 följande:
    Vi kör på det med 200 till 250 handlar vi eller köper presentkort för till syskonbarnen när dom fyller år.
    Julklappar köper vi inga alls till nån förutom våra egna barn...
    En bra nivå tycker vi också. Julklappar har vi köpt när barnen var mindre. Nu får vi nog tänka om inför julen, då min systers barn och vårt barn är myndiga. Min brors barn är fortfarande små, så de får fortfarande någon leksak eller bok till julen
  • Frontline
    sextiotalist skrev 2015-10-02 10:41:30 följande:
    En bra nivå tycker vi också. Julklappar har vi köpt när barnen var mindre. Nu får vi nog tänka om inför julen, då min systers barn och vårt barn är myndiga. Min brors barn är fortfarande små, så de får fortfarande någon leksak eller bok till julen
    Vi har avstått julklappar sista åren då vi själva åker på en resa i början av året och det kostar en slant att åka 2 vuxna och 3 barn några veckor till typ Thailand.

Har syskonbarn som är vuxna och där köper vi inga presenter till längre om det inte är så att dom fyller jämt då skramlar vi alltid och lägger 500 var till nån finare present..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Hur mycket köpa present för till 13-årig tjej?