• Anonym (TS)

Ska bli moster!

Vad förväntar du dig av en moster?

Hur ska den vara??

Snart :D

• Svar på tråden Ska bli moster!
  • sextiotalist

Inte någonting alls. Jo en sak, att hon respekterade mitt barn. Min syster bodde då 60 mil från oss när jag fick barn.

• Anonym (TS)

Åh, det ska väl gå hoppas jag.

• Anonym (En till)

Grattis! jag tycker att det är fantastiskt att vara moster och har inte mindre än fem syskonbarn. Vet inte riktigt hur en moster "ska" vara men jag har blivit något av en extramamma till mina syskonbarn iom att vi syskon står varandra väldigt nära och träffas ofta.

• Anonym (TS)
    Anonym (En till) skrev 2015-10-02 11:51:44 följande:

Grattis! jag tycker att det är fantastiskt att vara moster och har inte mindre än fem syskonbarn. Vet inte riktigt hur en moster "ska" vara men jag har blivit något av en extramamma till mina syskonbarn iom att vi syskon står varandra väldigt nära och träffas ofta.

oj extramamma!! Jag tänkte mer storasyster till barnet jag Det ska bli kul det här.
  • amalie79

Det fina med att vara moster är att man inte måste uppfostra dem. Man kan skämma bort dem, lära dem en massa hyss och sedan lämna tillbaks dem:)

• Anonym (TS)
    amalie79 skrev 2015-10-02 13:19:54 följande:

Det fina med att vara moster är att man inte måste uppfostra dem. Man kan skämma bort dem, lära dem en massa hyss och sedan lämna tillbaks dem:)

:D

Jag har fått uppdraget att skämma bort barnet, att det inte är deras roll. :)
Svar på tråden Ska bli moster!