• Neko

Någon som har en UL bild där man ser att det är en pojke?

Vi fick inte veta vad det var vid vårt ultraljud men hon tittade på babyn underifrån pga något annat lite skyndsamt och verkade då lite nervös och sneglade på oss, så jag antar att hon kunde se det.

Vi tyckte båda att det helt klart såg ut som en pojke :P Min BM frågade vid ett senare tillfälle vad vi trodde (när vi hade lyssnat på hjärtljuden) och vi sade pojke pga UL:et men då sade hon att det var ju väldigt lätt att se fel och missta navelsträngen för det istället...

Jag kände mej helt säker efter UL:et men börjar nu bli lite osäker... så det vore kul att få se en bild på någon som ska få en pojke så jag kan se om det ser likadant ut. Gärna en bild där man ser väldigt bra :) Jag tyckte det var lätt att se på mitt UL men när jag söker efter könsbestämda bilder på internet är alla väldigt korniga så att det är svårt att se.

• Svar på tråden Någon som har en UL bild där man ser att det är en pojke?
  • siamesen

Finns en pil som visar vägen förresten

• mayasmama

åhh !! ni får gärna gissa på min ulbild oxå..... sambon tror det e pojk men jag tror flicka man ser tre prickar.... , det e inte ryggraden, de sitter mellan benan men det syns inte riktigt på bilden, e lite orolig för ngra som sett bilden tyckte det såg konstigt ut...

vad tror ni??

bilden e från vecka 20.....

• Nanna

Mayasmamma: Jag tycker ändå att det ser ut som ryggraden, är det säkert att inte prickarna hör till den?

• Asrta1

Mayasmamma: Var in och kollade ULs bilden...kan inte iheller säga vad prickarna betyder...

Var in och kollade länken som Lizzan rekomenderade och den gjorde mig ännu mer vilsen...mitt UL visade en pojke fast sambon och jag kunnde inte alls se ngn pung men möjligtvis en snopp? Om jag jämför mitt UL med dom bilderna så ser det mer ut som om jag väntar en tjej...alla tror iofs sig det ändå inkl. min BM på MVC...

• nelle87

hmm jag fattar fortfarande inte hur nån kan se nåt på ulbilder.. jag har en bild från v 16 men vet inte könet. eller tror lite på tjej men vet inte nåt säkert...nån som är bra på å se sånt får gärna kika på min bild

• siamesen

Nelle- flicka kanske..men fel vinkel egentligen för att se, tycker jag alltsa

• Neko

Jo, man ska helst se underifrån, då är det lättare att se.

Det såg ut lite så här på min, och det här är en pojke, men jag vet inte hur stor risk det är att jag har misstagit navelsträngen för det...

pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/bluspic2aaaal.htm

Tycker det är så svårt att se på deras bilder, de är så suddiga. Men på min var det liksom en större sak och sedan en mindre sak från den, så det såg ju verkligen ut som det... hmm... hur ser navelsträngen ut underifrån?

• siamesen

Du fick inte med dig en bild hem?

• Neko

Jo (finns i galleriet), men inga bilder underifrån tyvärr, man ser bara babyn från sidan och inget kön...

Svar på tråden Någon som har en UL bild där man ser att det är en pojke?