• malmen

Flicka enl UL, sannolikhet??

När vi var på nupp/kub UL i vecka 14 såg BM könet på bebis genom att kolla på könsbenet (?).

När vi var på RUL nu i vecka 19+ så sa BM vilket kön det är även då och det stämde ju med vad som sas förra gången. Hon lät tämligen säker och hon såg två gången vid olika tillfällen.

En flicka.

Nu undrar jag, hur stor är sannolikheten att det stämmer? JA jag fattar att inte ni på FL kan säga ATT det är si eller så. Jag tänker mer typ hur var det för er? Hur många har fått besked om en flicka men fått en pojk och vise versa?

Det som bekymrar mig är att det var samma BM båda gångerna, tänk om just hon är inkompetent? Tungan ute
    Vågar man köpa vagn med lila/rosa suflett sen eller? Skrattande

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • Svar på tråden Flicka enl UL, sannolikhet??
  • viseversa

Har 4 barn och alla gångerna har bm sagt rätt kön. Har flicka flicka pojke flicka.

• susannapanna

På RUL sade vår barnmorska pojke med säker stämma. Och ut kom mycket riktigt en liten grabb.

• Chesses89

Jag har två flickor, på enligt UL båda gångerna har din sagt att det blir en flicka :)

• Embla twopointoh

Helt säker kan man ju aldrig vara, men vid RUL brukar en erfaren barnmorska/läkare sällan ta fel, det är såpass sent i graviditeten.

Men visst har jag hört talas om fall i min närhet där det blivit fel, nu senast en arbetskompis som fick höra "flicka" och ut kom en pojke. Hon tyckte i början att hon fått "ett annat" barn och det tog ett tag att ställa om sig.

• malmen
    mirandaekstroem skrev 2015-10-02 16:58:35 följande:

Är det katastrof att köra vagn med rosa suflett om det ligger en pojke i vagnen?

Haha, här tar vi orden på allvar utan glimt i ögat minsann!
    ♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Knoddas BF feb 2016 ♥♥
  • mirandaekstroem
    malmen skrev 2015-10-02 19:04:39 följande:

Haha, här tar vi orden på allvar utan glimt i ögat minsann!

Det var bara en fråga :)
  • KaeJ

En på min föräldrautbildning fick höra från sin bm att det var 50% chans att det var en flicka.

Tror inte tjejen på föräldrarutbildningen hade alla hästar hemma, Hon hade köpt tjejgrejer efter det och var övertygad om att det var en flicka.

Vet tyvärr inte vad det blev för något.

Men skrattar gott när jag tänker på det.

• Embla twopointoh
    KaeJ skrev 2015-10-02 19:16:44 följande:

En på min föräldrautbildning fick höra från sin bm att det var 50% chans att det var en flicka.

Tror inte tjejen på föräldrarutbildningen hade alla hästar hemma, Hon hade köpt tjejgrejer efter det och var övertygad om att det var en flicka.

Vet tyvärr inte vad det blev för något.

Men skrattar gott när jag tänker på det.

Ha, ha, du gjorde min fredag! Skrattande

(Ska man vara petig så föds det mer pojkar än flickor; 51% respektive 49%.)

Men, det är faktiskt skrämmande många (även sådana som "har alla hästar hemma") som inte fattar det här med statistik och vad den kan visa. Det är inte roligt egentligen. Svenska skolan har en hel del att stå till svars för...
Svar på tråden Flicka enl UL, sannolikhet??