• Halal

Hjälp! Är så fruktansvärt håröm så jag kan längre inte ha håret uppsatt!!

JAG BLIR VANSINNIG SNÄLLA HJÄLP MIG!

Jag har väldigt långt hår, halv tjockt. Nu på sista tiden har jag blivit så extremt löjligt jäkla håröm! Det är så pass illa att jag kan inte ha håret uppsatt längre, eftersom jag har så långt och mycket hår så har jag alltid uppsatt, hästsvans, en boll i olika höjder. Ibland har jag håret uppsatt tajt och ibland slappt. Ingenting fungerar längre vad fan ska jag göra det är över gränsen nu, min man kan inte ens krama mig eller ha sex med mig utan att jag skriker och blir irriterad för att han bara att typ nuddat ett hårstrå... Får huvudvärk av att jag är så håröm också.

Vägrar att klippa av mitt fina hår. Så kom gärna med tips och eller varför det har blivit såhär? Sover alltid i flätor och har också håret utsläppt hemma ibland..

• Svar på tråden Hjälp! Är så fruktansvärt håröm så jag kan längre inte ha håret uppsatt!!
  • Halal

OBS, detta är inget psykiskt! Det gör verkligen ont, som om någon verkligen river av dig allt hår samtidigt och världens huvudvärk på det.

• Tilja

Vill du hellre få ont än att klippa håret i en snygg kort frisyr?

• Halal

Det finns alltid något att göra åt än att klippa och dom råden vill jag ha. Jag är inte den ända som jag långt hår, eller som är håröm förstår du.

• Halal

Ursäkta va? Jag har ingen frisör. Borde jag ha det? Haha

• Aniiee

Gå till en läkare. Du kan ha en infektion i skalpen.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Tilja
    Halal skrev 2015-10-02 20:26:47 följande:

Det finns alltid något att göra åt än att klippa och dom råden vill jag ha. Jag är inte den ända som jag långt hår, eller som är håröm förstår du.

Nä, jag har också långt hår och jag är också väldigt håröm och därför har jag nu börjat längta tillbaka till för lite mer än ett år sedan då jag klippte mitt långa hår kort. Visst, det kändes ovant i början men det blev snyggare än jag trodde (min mormor tycker att jag ska klippa det igen eftersom det blev så fint, haha) och framförallt: vilken skillnad det gjorde för hårömheten!

Jag hoppas att någon har den sortens tips du vill ha, men håll i bakhuvudet att det inte finns någon anledning till att du måste ha långt hår, speciellt om du lider av det.
  • Halal

Men jag har alltid haft långt och tjockt/halvtjockt hår. Så varför kom de nu helt plötsligt? Det är därför jag funderar på att de kanske finns tips eller beror på något.

Svar på tråden Hjälp! Är så fruktansvärt håröm så jag kan längre inte ha håret uppsatt!!