• Anonym (Co)

Fler styvmammor som avskyr sina bonusbarn?

Ja avsky och hata är starka ord, det är jag medveten om. Men det är typ så jag känner. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 2 år. Han har en son på 6 år som är här varann vecka. Det är mitt första förhållande där den ena har barn. Jag själv har inga. I början gick det väl ok och jag kände att det inte var några direkt problem. Men sen har det bar blivit värre och värre och idag avskyr jag när barnet är här. Dagen innan barnet ska komma hit har jag en klump i magen och då vet jag att det väntas en helvetes vecka. Dagen när barnet ska åka hem är jag såå lättad och allt känns bra igen. Jag gör inget med hans barn när han är här, utan pratar bara med honom om jag verkligen måste. Nu vet jag att folk kommer tycka jag är dum i huvudet men samtidigt vet jag att det är fler som är min situation och känner likadant. Allt med detta barn tycker jag är jobbigt, tycker han är smutsig, högljud och allmänt jävla jobbig. Fast egentligen vet jag att han är väldigt väluppfostrad. Något som också stör mig är att han alltid vill sova med sin pappa istället för i sin egen säng. Han får sova med min sambo runt 2 dagar i veckan men detta stör mig ändån för han har en egen säng och där ska han sova. Ja jag blir typ deprimerad, irriterad och grinig och allt som hör till när barnet är här. Allt är så mycket skönare utan honom. Så hur har ni löst detta ni som är styvmammor? Vill ju ha den perfekta familjen men känner mig inte ens intresserad av att försöka komma barnet närmre för jag har annat bättre för mig. Och ni som bara vill kommentera negativt - nej jag visste inte vad jag gav mig in på för 2 år sen för hur ska jag veta det när det var mitt första förhållande med barn i bilden. Och det var trots allt sambon som jag blev kär i, inte hans ryggsäck.

• Svar på tråden Fler styvmammor som avskyr sina bonusbarn?
  • j a d e

Så ungen är väluppfostrad, det är inget problem med exet utan du bara hatar ungen för hans blotta existens. Jag har inget råd, däremot en synpunkt - otroligt patetisk karl du har som tolererar denna negativa hatiska människa som är du i sitt barns liv.

• Anonym (Mom)

ok,du känner såhär.Vad tänker du göra åt det?Vill du fortsätta leva med sån hat för ett barn

• Anonym (Co)

Man kan faktiskt ha svårt för att ta till sig någon annans unge och det är helt normalt tycker jag.

• Anonym (.)

Du måste på riktigt ha seriösa problem. Någon typ av störning.

Som någon skrev, barnet är alltså väluppfostrat och det finns inga problem med exet.

Barnet finns där som en del av din sambo och din familj. Det är ett barn. Barn behöver kärlek.

Du hatar barnet bara i största allmänhet utan några som helst anledningar. Du hatar inte något barnet gör, utan du hatar själva barnet.

Är du på riktigt?

Hoppas innerligt inte att sexåringen får något syskon med dig som mamma. Stackars barn.

• Anonym (.)
    Anonym (Co) skrev 2015-10-02 22:39:38 följande:

Man kan faktiskt ha svårt för att ta till sig någon annans unge och det är helt normalt tycker jag.

Du inser inte den signifikanta skillnaden i att hata ett barn mot att "ha svårt att ta till sig någon annans unge"?

Det TS beskriver är rent och skärt hat, mot en sexåring vars pappa TS är sambo med.

Det där kan aldrig bli bra, och jag hoppas TS lämnar familjen i fred, inte minst för sexåringens skull. Barnet mår inte bra av att ha en sån som TS i närheten.
  • Anonym (H)

Tur att du är bara en sambo , så barnets pappa kan slänga ut dig lättare.

Gör han inte det slipper ni nog barnet för eller senare.

Då förtjänar ni varandra , och pojken är värd bättre än er.

• Anonym (Co)

Vad skulle det göra för skillnad om det fanns problem med exet då? Barnets mamma är inte klok och henne avskyr jag med. Men hon ingår inte i vår familj därför nämnde jag inte henne.

• Anonym (*suck*)

Ja du TS, så klart måste folk klaga på dina känslor.

Men man ska aldrig döma någon utan att ha levt i deras sits. Vilket man aldrig kan.

Jag önskar jag slapp ha bonus här alls. Men jag älskar min man och han har umgänge, men inte varannan v, bara en helg i månaden. Jag tror faktiskt det skulle vara enklare om vi hade varannan v, bonus hinner aldrig landa här utan är tjafsig mesta delen av tiden och maken blir irriterad.

Jag avskyr att sova med barn i sängen och sover alltså på annan plats när bonus är här. Jag hatar det men det är bättre än att försöka sova med en jobbig bonus i sängen. Jag tycker också att bonus ska sova i sin egen säng men maken orkar inte ta den striden med bonus som är här så sällan vilket jag kan förstå.

Mitt tips till dig TS är att försöka göra saker med bonus själv, kanske kan ni hitta ett sätt att fungera tillsammans som gör att du mår lite bättre iaf? Eller kan du hålla på med någon hobby lite extra när bonus är hos er? Hur är din sambo när ni är barnfria? Ägnar han sig åt er då eller sysslar han mest med sitt? Hur är han när bonus är hos er, ignorerar han dig eller är han bra?

• Anonym (Co)

Tack, äntligen ett vettigt svar! Min sambo jobbar skift så veckan när barnet är hos sin mamma så ses vi knappt, jag jobbar när sambon sover, jag sover när han kommer hem osv. Så vi har typ bara en helg tillsammans och då ägnar han sig ju åt mig. Veckan barnet är här så skulle jag nog vilja säga att han ger mig lika mycket uppmärksamhet som barnet. Men han och barnet går och lägger sig ungefär samtidigt runt 8 på kvällen så vi får ju ingen egentid där häller. Men skulle så klart önska att vi fick mer egentid ihopa jag och sambon.

Svar på tråden Fler styvmammor som avskyr sina bonusbarn?