• flugsvamp

Extra ultraljud v. 32 pga moderkakan

Ska in på extra ultraljud v 32, är i v 29 nu. Vi ska kolla om moderkakan flyttat sig då jag hade föreliggande vid rul. Är drt nån här som varit med om samma ? Flyttade moderkakan på sig ?

• Svar på tråden Extra ultraljud v. 32 pga moderkakan
  • elyse

Japp, det var samma för mig och den hade flyttat på sig. Det brukar den göra. Om inte får man kejsarsnitt.

• Emelie81

Var i samma situation och även min moderkaka hade flyttat på sig vid UL i v 32. Moderkakan sitter ju fast i livnoderväggen, och följer då med den när den växer. OM den nu fortfarande ligger för eller för nära så blir det planerat snitt.

• fantasy06

Jag ska dit nösta vecka är i v 32 då så återkommer om hur det gick för mig om jag kommer ihåg det :)

• flugsvamp

Ja dom sa att man skulle få snitt annars. Vill gärna veta om jag ska ställa in mig på det, men det verkar ju som om den flyttar sig för många :) ja tack, fantasy, hör gärna av dig. Lycka till! :)

• Mira14

Jag har gjort två extra UL just för moderkakan och i vecka 33 hade den följt med upp :)

Lycka till!

• susannapanna

Jag var med om samma sak med min son och då hade den flyttat sig ett par cm, vilket tydligen räckte! Blev alltså inget snitt för min del.

Lycka till!

• fantasy06

Var på ul idag. Och moderkakan hade följt med upp. Så inga problem med det inte :)

Svar på tråden Extra ultraljud v. 32 pga moderkakan