Får man vägra jobb på bemanningsföretag?
Jag undrar om man har rätt att tacka nej till uppdrag inom bemanningsföretag eller måste man ta allt som man blir erbjuden?
Jag undrar om man har rätt att tacka nej till uppdrag inom bemanningsföretag eller måste man ta allt som man blir erbjuden?
Om du är arbetslös och har a-kassa så får du inte tacka nej till jobb. Om detta framkommer till arbetsförmedlingen kan din ersättning dras in.
Om du är arbetslös och har a-kassa så får du inte tacka nej till jobb. Om detta framkommer till arbetsförmedlingen kan din ersättning dras in.
Alltså. Om du tackar nej till jobbet och arbetsförmedlingen eller din a-kassa skulle göra en kontroll med olika arbetsgivare så ligger du illa till. Likväl kan ju faktiskt en arbetsgivare kontakta arbetsförmedlingen och meddela att du tackat nej till jobbet. Inte bra!
Det var inte det jag undrade.
Jag är endast intresserad av att veta om det är okej för bemanningsföretaget, om jag har rätt att tacka nej till uppdrag hos dem utan att riskera att betala skadestånd?
Vad för slags jobb vill du tacka nej till och varför? Antar att det beror lite på skäl också.
Vad för slags jobb vill du tacka nej till och varför? Antar att det beror lite på skäl också.
Är du anställd på bemanningsföretaget nu?
Är du anställd på bemanningsföretaget nu?