• Lola

Vill blir en forfattare men vill ej skriva själv.

Hej på er ! Behöver tips och råd .

Jag vill gärna skriva en bok om mig själv. Vet att, att blir författare är något jag bör blir men jag vill ej skriva det själv.

Vad kan jag göra ? Hjälp !

• Svar på tråden Vill blir en forfattare men vill ej skriva själv.
  • viseversa
    Ramborg skrev 2015-10-03 15:01:19 följande:

Vet du vad "författare" betyder?

42.
    Haha exakt.
  • BCH52
    Lola skrev 2015-10-03 15:00:42 följande:

Jag vill gärna skriva en bok om mig själv. Vet att, att blir författare är något jag bör blir men jag vill ej skriva det själv.

Om man vill skriva något men själv inte har tillräcklig talang då får man göra som Zlatan, anlita en spökskrivare.
  • HäckHäxan
    Lola skrev 2015-10-03 15:00:42 följande:

Du vill att en bok om ditt liv skrivs? Men du vill inte skriva den själv?

Detta trots att du vet att du vill bli författare?

Rätt uppfattat?

Vet du jag kan helt förstå den tanken faktiskt.

Men frågan är om du menar att du vill att någon skriver en bok om ditt liv eller om du menar att du vill att den ges ut i annat namn än ditt eget alltså under ett annat namn så ingen kan lägga ihop boken med just din person?

För så kan jag känna om mitt liv. Att jag aldrig skulle vilja publicera den under mitt namn alls. För det finns personer som kan få skit av andra då enbart för att de råkar vara besläktade eller nära vänner till mig. Så illa vill jag inte människor som är viktiga för mig.
  • HäckHäxan
    BCH52 skrev 2015-10-03 16:00:11 följande:
    Om man vill skriva något men själv inte har tillräcklig talang då får man göra som Zlatan, anlita en spökskrivare.
    Ja spökskrivare är bra.

Men frågan är för TS del om det är brist på talang eller handlar om att hålla sin identitet hemlig för omvärlden.

Jag hade kunnat spökförfatta boken om TS under förutsättning att TS livshistoria fångar mig på ett eller annat vis.
  • bängolle

Jag hade tänkt bli pilot, men jag vill inte flyga själv. Hur gör jag? Tips?

• HäckHäxan
    bängolle skrev 2015-10-03 16:12:28 följande:

Snickrar ett par vingar och börjar spela tv-spel där du flyger saker. Ingen skillnad alls liksom.
  • Lola

[quote=75830468][quote-nick]bängolle skrev 2015-10-03 16:12:28 följande:[/quote-nick]

# att skriva en bok och att blir pilot gå inte att jämföra # get It togerther#

• Lola

?????Att jag inte vill skriva det själv innebär inte att jag mindre begåvad eller dum #

Det handla om att jag vill att den ges ut i annat namn än mitt eget alltså under ett annat namn så ingen kan lägga ihop boken med just din person" ??????

# tack Häckhäxan # det finns alltid en som förstå en ????????????

• Aniiee
    Sorry darling, men antingen vill du bli författare (skriva böcker) eller så vill du få din historia om ditt liv berättad (föremål för biografi). Inte samma sak. 

Att vilja bli författare men inte skiva något är som att vilja äta lammkotletter utan lamm.....
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee
    Lola skrev 2015-10-03 18:18:51 följande:

?????Att jag inte vill skriva det själv innebär inte att jag mindre begåvad eller dum #

Det handla om att jag vill att den ges ut i annat namn än mitt eget alltså under ett annat namn så ingen kan lägga ihop boken med just din person" ??????

Men ärligt här. Red ut detta för mig. Vill du:

1) få en bok skriven om ditt liv. Någon annan skriver och det är den personens namn på omslaget (och den personen som tjänar stålar på boken)
    2) Skriva en bok om ditt liv och få boken publicerad med ditt namn på omslaget
    3) Skriva en bok om ditt liv och få boken publicerad med ett fiktivt namn på omslaget

Vilket av dem?
  • Lola

Okej Boo, @ Annie, jag känner nu att jag var lite otydligt and is getting confussing men om jag ska väljer så väljer jag alt 3

• Anonym (O)
    Lola skrev 2015-10-03 18:49:45 följande:
    Okej Boo, @ Annie, jag känner nu att jag var lite otydligt and is getting confussing men om jag ska väljer så väljer jag alt 3

Det kallas för att ge ut boken under pseudonym. Och det har väldigt många gjort före dig, så det borde inte vara några problem. Lycka till med skrivandet!
  • Aniiee
    Lola skrev 2015-10-03 18:49:45 följande:

Då så. Bara att sätta igång att skriva. När du skrivit klart så vänder du dig till ett förslag, förklarar att du vill använda en pseudonym (förslagsvis har du en klar), och vill de publicera boken så är de tillmötesgående. Alternativt ger du ut boken själv, under pseudonym.

Som sagt, som (O) sa, många har gjort det förr, många gör det än idag. 
  • BCH52
    Lola skrev 2015-10-03 18:18:51 följande:

Då förstår jag. Du vill skriva under pseudonym. Det är finns flera författare som skriver och har skrivit under pseudonym.
Svar på tråden Vill blir en forfattare men vill ej skriva själv.